Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The identification and integration of reusable and customizable CSCL (Computer Supported Collaborative
Learning) may benefit from the capture of best practices in collaborative learning structuring. The authors
have proposed CLFPs (Collaborative Learning Flow Patterns) as a way of collecting these best practices.
To facilitate the process of CLFPs by software systems, the paper proposes to specify these patterns using
IMS Learning Design (IMS-LD). Thus, teachers without technical knowledge can particularize and
integrate CSCL tools. Nevertheless, the support of IMS-LD for describing collaborative learning activities
has some deficiencies: the collaborative tools that can be defined in these activities are limited. Thus, this
paper proposes and discusses an extension to IMS-LD that enables to specify several characteristics of the
use of tools that mediate collaboration. In order to obtain a Unit of Learning based on a CLFP, a three stage
process is also proposed. A CLFP-based Unit of Learning example is used to illustrate the process and the
need of the proposed extension.
Von Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis im Text Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (2005) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Christopher Alexander , Juan I. Asensio-Perez , Miguel L. Bote-Lorenzo , Pierre Dillenbourg , Yannis A. Dimitxiadis , Erich Gamma , Eduardo Gómez-Sanchez , Richard Helm , Sara Ishikawa , Patrick Jermann , Ralph Johnson , Timothy D. Koschmann , A. Lesgold , Murray Silverstein , A. Soller , Jan-Willem Strijbos , Luis M. Vaquero-Gonzalez , Guillermo Vega-Gorgojo , John Vlissides | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , IMS LD , Lernenlearning , patternpattern , social network analysissocial network analysis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design: Artikel als Volltext (: , 345 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.