Multimedia InstructionZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 385 bis 399), 2014
|
|
Zusammenfassungen
Multimedia instruction consists of instructional messages that contain words (such as printed or spoken text) and pictures (such as illustrations, diagrams, photos, animation, or video). The rationale for multimedia instruction is that people can learn more deeply from words and pictures than from words alone. Multimedia instruction began with the publication of Comenius´ Orbis Pictus (The World in Pictures) in the 1600s, and has progressed to a wide array of computer-based multimedia learning experiences that are available anytime and anywhere. The science of learning—that is, a research-based account of how people learn—is necessary for designing effective multimedia instruction. Meaningful multimedia learning occurs when the learner engages in appropriate cognitive processing during learning, including attending to relevant words and pictures, organizing words and pictures into coherent representations, and integrating the representations with each other and with knowledge activated from long-term memory. Successful instructional methods for improving learning with multimedia include research-based principles for reducing extraneous processing during learning, managing essential processing during learning, and fostering generative processing during learning.
Von Richard E. Mayer im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Multimedia Instruction Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Gedächtnismemory , Multimediamultimedia |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Medienbildung in Schule und Unterricht - 2. Auflage 2019 (Gerhard Tulodziecki, Bardo Herzig, Silke Grafe) (2019)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- Digitales Lehren und Lernen (Jörg Zumbach) (2021)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Towards Classification of Interactive Non-programming Tasks Promoting Computational Thinking (Tomas Šiaulys, Valentina Dagienė)
- Digital ist besser?! - Psychologie der Online- und Mobilkommunikation (Markus Appel, Fabian Hutmacher, Christoph Mengelkamp, Jan-Philipp Stein, Silvana Weber) (2023)
- Lernen mit digitalen Medien (Christoph Mengelkamp)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Multimedia Instruction: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 676 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.