/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using Social Cognitive Career Theory to Understand Why Students Choose to Study Computer Science

Amnah Alshahrani, Isla Ross, Murray I. Wood
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2018 (Seite 205 bis 214), 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The aim of this research is to use Social Cognitive Career Theory (SCCT) to identify and understand reasons why students choose to study Computer Science (CS) at university. SCCT focuses on students' prior experience, social support, self-efficacy and outcome expectation. The research is partly motivated by the desire to increase female participation rates in CS, particularly in the UK. Policymakers can use the factors that both females and males identify as influencing their choice of studying CS to enhance the experiences of all students prior to coming to university, but female students in particular. The study uses a semi-structured interview with 17 mixed gender subjects currently studying CS at three Scottish universities. The findings are that social support from family, teachers, friends and mentors is a particularly important factor in choosing to study CS, especially for female subjects. The career paths offered by a CS degree is another major factor, not just the potential jobs, but also the general value of a CS education and the potential to make useful contributions to society. School education appeared to have limited influence, though exposure to problem solving, programming, online self-learning and internships are positive influences. The stereotypical view of CS students as 'geeks' is outdated and unhelpful - it is more appropriate to see them as 'analytical' or 'over-achievers'. Subjects make many suggestions for improving the CS education provided at school, especially to make it more attractive to females, including: make it compulsory, teach it earlier, include more programming and problem solving, and increase the visibility of female exemplars and role models.

Von Amnah Alshahrani, Isla Ross, Murray I. Wood im Konferenz-Band ICER 2018 im Text Using Social Cognitive Career Theory to Understand Why Students Choose to Study Computer Science (2018)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura

Begriffe
KB IB clear
GeekGeek, GenderGender, Gesellschaftsociety, Informatikcomputer science, Programmierenprogramming, Schuleschool, Selbstwirksamkeitself efficacy
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 Social Foundations of Thought and Action (Albert Bandura) 1, 1, 4, 1, 6681613

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Using Social Cognitive Career Theory to Understand Why Students Choose to Study Computer Science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 866 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.