Zusammenfassungen
With the increasing dominance of digital reading over paper reading, gaining understanding of
the effects of the medium on reading comprehension has become critical. However, results from
research comparing learning outcomes across printed and digital media are mixed, making
conclusions difficult to reach. In the current meta-analysis, we examined research in recent years
(2000–2017), comparing the reading of comparable texts on paper and on digital devices. We
included studies with between-participants (n = 38) and within-participants designs (n = 16)
involving 171,055 participants. Both designs yielded the same advantage of paper over digital
reading (Hedge's g = −0.21; dc = −0.21). Analyses revealed three significant moderators: (1)
time frame: the paper-based reading advantage increased in time-constrained reading compared
to self-paced reading; (2) text genre: the paper-based reading advantage was consistent across
studies using informational texts, or a mix of informational and narrative texts, but not on those
using only narrative texts; (3) publication year: the advantage of paper-based reading increased
over the years. Theoretical and educational implications are discussed.
Von Pablo Delgado, Cristina Vargas, Rakefet Ackerman, Ladislao Salmeróna im Text Don't throw away your printed books (2018) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
10 Erwähnungen
- Der Kontakt zu unserer Kultur steht auf dem Spiel (Fridtjof Küchemann) (2018)
- COST E-READ Stavanger Declaration Concerning the Future of Reading (E-READ Evolution of Reading in the Age of Digitisation) (2019)
- Lauter digitale Überflieger (Paul Jandl) (2019)
- Ernüchternde digitale Bildungsrevolution (Klaus Zierer) (2019)
- 4K und digitale Kompetenzen - Chancen und Herausforderungen (Manfred Pfiffner, Saskia Sterel, Dominic Hassler) (2021)
- Digital lesen - Was sonst? (Andreas Gold) (2023)
- Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (Karolinska Institutet, Lisa Thorel, Torkel Klingberg, Agneta Herlitz, Andreas Olsson, Ulrika Ådén) (2023)
- «Kümmert euch endlich um die Kinder, nicht um Tablets!» - Professor Zierer zur Ankündigung von CSU-Generalsekretär Huber, bis 2028 alle Schülerinnen und Schüler mit Tablets auszustatten (Klaus Zierer) (2023)
- Das Digital-Dilemma - Was für die Entwicklung unserer Kinder heute wichtig ist (Rüdiger Maas, Christian Montag, Klaus Zierer) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Don't throw away your printed books: Artikel als Volltext (: , 4310 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.