Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and LearningZu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 63 bis 80), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Given the predominance of ICT in the workplace and in our lives more broadly, the extent to which our students are able to access and utilise these resources is an important issue. Education systems are designed to equip students with the skills that they need to function effectively as members of our society and the ability to function effectively increasingly requires proficiency in a range of ICT tools. The first part of this chapter considers the extent to which students are literate in ICT. In particular, it examines the level of access students have to computers, the extent to which they are able to perform various tasks using computers and their level of engagement with such technologies. The second part of this chapter examines how ICT is currently being used in schools and classrooms to change students´ learning experiences and to more closely align what students do in the classrooms with what they are required to do in real life.
Von John Ainley, Laura Enger, Dara Searle im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Perceived quality of educational technology matters - A Secondary Analysis of Students' ICT Use, ICT-Related Attitudes, and PISA 2012 Test Scores (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Doreen Prasse) (2016)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- 10. Mobiles Lernen. Auch zu Hause? - Außerschulisches Lernen in Tablet- und Nicht-Tabletklassen im Vergleich (Doreen Prasse, Nives Egger, Beat Döbeli Honegger) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 81. Measuring the Impact of Emerging Technologies in Education - A Pragmatic Approach (Mutlu Cukurova, Rose Luckin)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Students in a Digital Age: Implications of ICT for Teaching and Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 215 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.