/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era

Michail N. Giannakos
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 3 bis 13), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT EraThis chapter provides an overview of this edited volume on Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era. The goal of this volume is to introduce the reader to evidence-based non-formal and informal science learning considerations (including technological and pedagogical innovations) that have emerged in and empowered the information and communications technology (ICT) era. The contributions come from diverse countries and contexts (e.g., hackerspaces, museums, makerspaces, after-school activities) to support a wide range of educators, practitioners, and researchers (e.g., K-12 teachers, learning scientists, museum curators, librarians, parents, and hobbyists). The documented considerations, lessons learned, and concepts have been extracted using diverse methods, ranging from experience reports and conceptual methods to quantitative studies and field observation using qualitative methods. This volume attempts to support the preparation, setup, and implementation, but also evaluation of informal learning activities to enhance science education. In this first chapter, we introduce the reader to the volume, present the contributions, and conclude by highlighting the potential emerging technologies and practices connected with constructionism (e.g., the maker movement), coding, and joyful activities that are currently taking place under different spaces such as hackerspaces, makerspaces, TechShops, FabLabs, museums, libraries, and so on.
Von Michail N. Giannakos im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , design thinking , Elternparents , formal learningformal learning , Hackerhacker , informal learninginformal learning , Innovationinnovation , Konstruktionismusconstructionism , LehrerInteacher , maker movementmaker movement , Programmierenprogramming , Technologietechnology

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW An Introduction to Non-formal and Informal Science Learning in the ICT Era: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 172 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.