/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Defining Procedures in Early Computing Education

Ivan Kalas, Laura Benton
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingFrom the early years of educational programming researchers considered procedural abstraction a key instrument of computational thinking and tried to understand the cognitive difficulties encountered through this concept. Defining procedures is promoted in renewed computing curricula in several countries. And yet, it is rarely acknowledged by more recent educational research. In this paper, we consider the fact that the delayed implementation of a mechanism for building procedures (known as definitions) within Scratch, a widely used programming environment for children, may have negatively impacted the focus within curricular content on this powerful idea. In our research, which is a part of a broader ScratchMaths (SM) research project, we set out to explore which factors play a role in upper primary pupils understanding and utilizing the concept of defining procedures as a common and inherent instrument of their programming. We present our observations from the project design schools and demonstrate how they guided the development of our SM pedagogic strategy for definitions.
Von Ivan Kalas, Laura Benton im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Defining Procedures in Early Computing Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni , Mordechai Ben-Ari , Gerald Futschek , Computing at School Working Group , Caitlin Kelleher , Orni Meerbaum-Salant , Julia Moschitz , Seymour Papert , Randy Pausch , Jiří Vaníček

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Programmierenprogramming , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5 3324755844
2006 Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 2, 4, 9, 1, 1, 2, 9, 2, 2, 5, 8, 4 2517341419
2011 local  Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 7, 2, 5, 6, 2, 2, 6, 1, 2, 10, 14, 1 191481915
2013 Computer Science Education 3/201311, 1, 2, 8, 2, 3, 3, 2, 3, 5, 6, 11 26426542
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 1, 4, 7, 1, 3, 3, 7, 4, 2, 8, 17, 2 181462674
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 6, 15, 4, 1, 4, 4, 3, 7, 9, 1, 1 49171686
2006 local web  Algorithmic Thinking (Gerald Futschek) 10, 1, 4, 7, 6, 1, 6, 3, 2, 7, 8, 3 563324
2011 Learning Algorithmic Thinking with Tangible Objects Eases Transition to Computer Programming (Gerald Futschek, Julia Moschitz) 3600
2012 local web  Computer Science: A curriculum for schools (Computing at School Working Group) 6, 1, 2, 11, 1, 1, 4, 4, 2, 5, 6, 3 843326
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 1, 3, 10, 1, 5, 1, 5, 6, 4, 6, 19, 3 24353579
2015 local web  Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach (Jiří Vaníček) 15, 28, 14, 20, 2, 11, 18, 9, 11, 18, 7, 3 1193895

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Defining Procedures in Early Computing Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 815 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.