/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Democracy and Computation

A Normative Perspective on the Magic of the New Millennium
Ulf Dalvad Berthelsen, Carsten Fogh Nielsen
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computational Thinking in EducationRecent efforts to integrate programming and computer science into primary and secondary curricula raise important normative questions of how education can enable students to employ computational power in responsible and normatively justifiable ways. This chapter employs John Dewey’s analysis of democracy as both a social ideal for and an integral element in education to critically discuss Seymour Papert and Jeanette Wing’s influential accounts of the educational value of computing and computational thinking. This chapter argues that neither Papert nor Wing explicitly addresses the crucial question of how computational thinking both is and normatively ought to be related to the basic social structures of a democratic society, and it shows that this failure is indicative of a deeper problem in their approach, namely a failure to adequately discuss the broader social importance and value of education. The chapter concludes by suggesting that Dewey’s educational philosophy provide a critical perspective, which supplements the arguments of Papert and Wing and point toward a more explicitly democratic understanding of how and why we should educate for computational thinking.
Von Ulf Dalvad Berthelsen, Carsten Fogh Nielsen im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Democracy and Computation

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Harold Abelson, Peter Denning, Andrea diSessa, Idit Harel, Seymour Papert, Cynthia Solomon, Matti Tedre, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, Demokratiedemocracy, Denkenthinking, Gesellschaftsociety, Informatikcomputer science, Philosophiephilosophy, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
1986 local  Turtle geometry (Harold Abelson, Andrea diSessa) 2, 9, 4, 10, 1, 3, 6, 4, 5, 4, 2, 81768417
1988  local  Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 1, 9, 1, 4, 13, 1, 3, 2, 7, 5, 3, 762487497
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 6, 2, 26, 4, 1, 8, 5, 1, 3, 4, 4, 81276181527
2019  local  Computational Thinking (Peter Denning, Matti Tedre) 10, 3, 11, 2, 4, 8, 1, 7, 4, 4, 4, 76537901
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1971 local web  Twenty Things To Do With A Computer (Seymour Papert, Cynthia Solomon) 1, 14, 2, 4, 14, 2, 2, 1, 5, 4, 3, 5795362
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 1, 10, 2, 14, 2, 3, 7, 4, 2, 4, 4, 657116911
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.