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Beats Biblionetz - Texte

Addressing challenges of constructionist modeling of adaptive systems

Uwe Lorenz, Ralf Romeike
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022 local 
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iconZusammenfassungen

Ralf Romeike

How should computer-based educational tools represent Machine Learning (ML) systems for didactic purposes? We address this question using constructionist learning theory and the intelligent agent paradigm of AI. ML in this context is understood as generating and improving ”goal-directed” system behaviors by iteratively maximizing a ”goal function”.

We give a theoretical outline of the problem domain along the questions: How independent can ML concepts be from concepts of classical computer science (CS)? What are central concepts and processes that ML possesses? What are important properties of structural models of this kind of systems conducive to comprehension? Finally, we propose some design features of educational informatics tools for teaching ML and outline further research needs.

Von Uwe Lorenz, Ralf Romeike im Konferenz-Band WiPSCE '22 im Text Addressing challenges of constructionist modeling of adaptive systems (2022)

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Personen
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Rodney Brooks , Peter Denning , Rebecca Fiebrink , Mareen Grillenberger , Idit Harel , Dieter Klaudt , Peter Norvig , Seymour Papert , Mitchel Resnick , Ralf Romeike , R. Benjamin Shapiro , Brian Silverman , Christian Spannagel , Matti Tedre , Tapani Toivonen , Andreas Zendler

Begriffe
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Informatikcomputer science , machine learning
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10, 5, 4, 2 129 47 2 1580
2008 Computer Science Education 4/20081, 4, 7, 1, 11, 4, 6, 3, 3, 3, 3, 1 4 12 1 401
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 local web  Intelligence without reason (Rodney Brooks) 11, 4, 1, 1, 1, 1, 7, 4, 4, 6, 4, 2 5 23 2 1404
2005 local web  Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) 3, 9, 6, 2, 1, 2, 10, 4, 3, 3, 8, 4 14 27 4 701
2008 local web  Process as content in computer science education (Andreas Zendler, Christian Spannagel, Dieter Klaudt) 3 2 0 0
2018 local web  Empowering learners with tools in CS education (Mareen Grillenberger, Ralf Romeike) 5, 7, 12, 3, 1, 2, 5, 1, 1, 6, 1, 3 1 45 3 162
2018 local web  How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum (R. Benjamin Shapiro, Rebecca Fiebrink, Peter Norvig) 4, 2, 4, 8, 7, 2, 5, 2, 7, 3, 3, 1 5 21 1 364
2021 local web  CT 2.0 (Matti Tedre, Peter J. Denning, Tapani Toivonen) 8 21 0 0

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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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