Transforming Teachers’ Knowledge: Learning Trajectories for Advancing Teacher Education for Teaching with TechnologyMargaret L. Niess
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 19 bis 37), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Technological pedagogical content knowledge (identified by TPCK and/or TPACK) describes teachers’ knowledge for teaching with technologies. Four components illuminate teachers’ TPACK as the: (1) overarching conceptions of teaching content with technologies; (2) knowledge of students’ understanding, thinking and learning with technologies; (3) knowledge of curriculum and curriculum materials; (4) knowledge of instruction and instructional representations. Five levels of acceptance for teaching with technologies (recognizing, accepting, adapting, exploring, and expanding) describe teachers’ knowledge transformation for teaching with technology. These acceptance levels are examined by the four TPACK components to clarify the development of the knowledge, skills, and dispositions comprising teachers’ knowledge. Analysis of the four TPACK components in multiple research projects advocates learning trajectories for transforming teachers’ knowledge for teaching with technologies. Recommendations for the design of future educational programs highlight the importance of continued experiences for enhancing the habits of mind that support teachers in teaching with technologies.
Von Margaret L. Niess im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text Transforming Teachers’ Knowledge: Learning Trajectories for Advancing Teacher Education for Teaching with Technology Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charoula Angeli , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Margaret L. Niess , Christopher R. Rakes , E. M Rogers , Robert N. Ronau , Donald A. Schön , L. Shulman , Nicos Valanides | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInnen-Bildungteacher training , Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge , TPCK-ModellTPACK framework | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Transforming Teachers’ Knowledge: Learning Trajectories for Advancing Teacher Education for Teaching with Technology: Artikel als Volltext @ Springer (: , 253 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.