/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

"Bring Your Own Device (BYOD)" for seamless science inquiry in a primary school

Yanjie Song
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 74, May 2014, Pages 50-60
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerWie verändert BYOD das naturwissenschaftliche entdeckende Lernen in der Schule? Empirische Untersuchung aus Hong-Kong am Beispiel "Anatomie von Fischen".
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.02.2015
This paper reports a one-year study on the project of “Bring Your Own Device (BYOD) for seamless science inquiry” in a primary school in Hong Kong. BYOD in this study refers to “the technology model where students bring a personally owned mobile device with various apps and embedded features to use anywhere, anytime for the purpose of learning”. The study aims at investigating (a) what advancement of content knowledge students made in their science inquiry in a seamless learning environment supported by their own mobile device; (b) how the students advanced their content knowledge in science inquiry; and (c) what students' perception is regarding their learning experience supported by their own mobile devices. The topic of inquiry was “The Anatomy of Fish”. Data collection included pre- and post-domain tests, self-reported questionnaire, student artifacts, class observations and field notes. Content analysis and a student artifact tracing approach were adopted in the data analysis to examine and trace students' knowledge advancement. The research findings show that the students advanced their understanding of the anatomy of fish well beyond what was available in the textbook and they developed positive attitude toward seamless science inquiry supported by their own mobile devices.
Von Yanjie Song im Text "Bring Your Own Device (BYOD)" for seamless science inquiry in a primary school (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Wenli Chen, G. Chia, Alberta Education, Timothy D. Koschmann, Chee-Kit Looi, Cathleen Norris, P. Seow, Elliot Soloway, Gerry Stahl, BaoHui Zhang

Begriffe
KB IB clear
BYODbring your own device, Entdeckendes Lerneninquiry learning, Schuleschool, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 2, 3, 5, 7, 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 199501960
2002   CSCL 2 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Rogers Hall, Timothy D. Koschmann, Naomi Miyake) 5, 2, 1, 2, 2, 3, 2, 1, 3, 1, 4, 19131584
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 6, 1, 1, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 4, 1, 216262534
2012    Bring your own device: A Guide for Schools (Province of Alberta) 1, 1, 3, 8, 2, 2, 4, 3, 2, 4, 2, 3443114
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996Computers, cognition, and work (Timothy D. Koschmann) 3000
2002   Rediscovering CSCL (Gerry Stahl) 2, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 2, 2, 1, 1471277
2011    1:1 mobile inquiry learning experience for primary science students (Chee-Kit Looi, BaoHui Zhang, Wenli Chen, P. Seow, G. Chia, Cathleen Norris, Elliot Soloway) 4, 1, 3, 2, 2, 1, 2, 3, 2, 4, 2, 339365

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW "Bring Your Own Device (BYOD)" for seamless science inquiry in a primary school: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1454 kByte; WWW: Link OK 2017-03-28 ,Neulich geändert. am: 2017-03-27)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 2
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 22
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 2915151531255911145726227441
201520162017