Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

A Study on the Assessment of Introductory Computational Thinking via Scratch Programming in Primary Schools

Janne Fagerlund
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2018 (Seite 264 bis 265), 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Computational thinking (CT), a transversal intellectual foundation integral to computer science, is making its way into compulsory comprehensive education worldwide. Students are expected to attain skills and knowledge in such interdisciplinary CT principles as Algorithmic thinking, Data representation, and Debugging. Problem-solving by designing and manipulating interactive media with Scratch, a graphical programming tool, is popular especially at the primary school level. However, there has been confusion regarding how introductory CT can be operationalized for educational practice. Teachers and students need research-based knowledge for setting appropriate learning goals in addition to instruments for formative assessment that potentially improve the quality of learning. This study contributes to these issues by developing the assessment for learning of CT via Scratch in primary school settings. A review on prior studies involving the assessment of CT-related computational ideas in Scratch has led to the conceptualization of a revised assessment framework. Next steps in the study are analyzing fourth grade students' (N=58) Scratch projects and exploring complementary methods for analyzing CT in video recordings of the students' programming processes.

Von Janne Fagerlund im Konferenz-Band ICER 2018 im Text A Study on the Assessment of Introductory Computational Thinking via Scratch Programming in Primary Schools (2018)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, LehrerInteacher, Programmierenprogramming, Schuleschool, Scratch

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.