/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Psychology of Digital Media at Work

Daantje Derks, Arnold Bakker , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Psychology of Digital Media at WorkIn many professions daily work life has become unthinkable without the use of a computer with access to the Internet. As technological innovations progress rapidly and new applications of interactional media are invented, organizational behaviour continues to change.
The central theme of this book is how new media affect organizational behavior and employee well-being. A variety of topics are considered:
  • applications of new media in both personnel psychology and organizational psychology
  • tools to improve selection and assessment
  • issues arising in the context of training, learning and career development
  • the use of online games for education and recreation
  • the impact of mobile devices on organizational life
  • the implications of new forms of collaboration by means of virtual teams.
The research documented in this volume consists of high quality, quantitative studies illustrated by lively practical examples. The combination of science and practice ensures that new insights supported by empirical studies are translated into practical implications. The book will be essential reading for researchers and students in organizational psychology and related disciplines
Von Klappentext im Buch The Psychology of Digital Media at Work (2013)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer , Innovationinnovation , Internetinternet , Lernenlearning , MetaverseMetaverse , microbloggingmicroblogging , Psychologiepsychology , work-life-balance , Zone of Proximal Development

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

The Psychology of Digital Media at Work: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1227 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
The Psychology of Digital Media at Work E - - 0 1848721242 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.