/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning to collaborate in a computer-mediated setting

observing a model beats learning from being scripted
Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser
Erstpublikation in: Proceedings of the 7th international conference on Learning sciences
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Nikol RummelHans SpadaIn an earlier study we had tested if observing a model collaboration or following a collaboration script could improve students' subsequent collaboration in a computer-mediated setting and promote their knowledge of what makes good collaboration. Both model and script showed positive effects. The current study was designed to further probe the effects of model and script by comparing them to conditions (model-plus, script-plus) in which the learning was further supported by providing elaboration support (instructional prompts and guided self-explanation). 40 dyads were tested, 8 in each of the following conditions: model plus elaboration, model, script plus elaboration, script, control. Observing a model collaboration with elaboration support yielded the best results over all other conditions on several measures of the quality of collaborative process and on outcome variables. Model without elaboration was second best. The results for the script conditions were mixed; on some variables even below those of the control condition.
Von Nikol Rummel, Hans Spada, Sabine Hauser im Text Learning to collaborate in a computer-mediated setting (2006)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Allan Collins, Edward L. Deci, Pierre Dillenbourg, S. E. Newmann, Richard M. Ryan

Aussagen
KB IB clear
collaboration scripts fördern Interaktion zwischen Lernenden

Begriffe
KB IB clear
collaboration scriptcollaboration script
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1985Intrinsic Motivation and Self-determination in Human Behavior (Edward L. Deci, Richard M. Ryan) 17, 8, 10, 5, 23, 8, 4, 9, 1, 2, 6, 12951764
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 5, 8, 19, 19, 9, 12, 10, 5, 9, 5, 6, 61201262016
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 8, 9, 9, 12, 5, 8, 13, 3, 3, 3, 3, 8574081593
2007 local Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) 10, 10, 10, 18, 8, 7, 12, 8, 9, 5, 4, 4179641542
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 6, 7, 8, 15, 5, 9, 8, 4, 6, 4, 6, 9961192978
2002 local web Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 4, 9, 10, 17, 5, 11, 17, 10, 9, 6, 8, 144433142333

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Learning to collaborate in a computer-mediated setting: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.