Issues and Challenges Related to Digital Equity: An OverviewPaul Resta, Robert T. McLaughlin, Assetou Kouraogo
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 987 bis 1004), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The chapter addresses two main concerns: Digital equity for social inclusion and digital equity in education. Five dimensions of digital equity are identified: (1) access to hardware, software, and connectivity to the Internet; (2) access to meaningful, high quality, and culturally relevant content in local languages; (3) access to creating, sharing, and exchanging digital content; (4) access to educators who know how to use digital tools and resources; and (5) access to high-quality research on the application of digital technologies to enhance learning. Issues, challenges, and informed strategies are pinpointed on the basis of what digital-divide and digital-equity research says.
Von Paul Resta, Robert T. McLaughlin, Assetou Kouraogo im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Issues and Challenges Related to Digital Equity: An Overview Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Carl Bereiter , Esther Care , Larry Cuban , Sara Dexter , Patrick Griffin , E. Dianne Looker , Barry McGaw , Susan McKenney , Thomas C. Reeves , Marlene Scardamalia , Neil Selwyn | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Issues and Challenges Related to Digital Equity: An Overview: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 649 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.