/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Assessment and Teaching of 21st Century Skills

Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Assessment and Teaching of 21st Century SkillsRapid - and seemingly accelerating - changes in the economies of developed nations are having a proportional effect on the skill sets required of workers in many new jobs. Work environments are often technology-heavy, while problems are frequently ill-defined and tackled by multidisciplinary teams. This book contains insights based on research conducted as part of a major international project supported by Cisco, Intel and Microsoft. It faces these new working environments head-on, delineating new ways of thinking about '˜21st-century' skills and including operational definitions of those skills. The authors focus too on fresh approaches to educational assessment, and present methodological and technological solutions to the barriers that hinder ICT-based assessments of these skills, whether in large-scale surveys or classrooms. Equally committed to defining its terms and providing practical solutions, and including international perspectives and comparative evaluations of assessment methodology and policy, this volume tackles an issue at the top of most educationalists´ agendas.
Von Klappentext im Buch Assessment and Teaching of 21st Century Skills (2011)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Chris Anderson, Daniel Bell, Carl Bereiter, Curtis J. Bonk, Manuel Castells, Allan Collins, Richard Dawkins, Peter Drucker, J. P. Gee, Richard Halverson, Henry Jenkins, Robert B. Kozma, L. B. Resnick, R. Keith Sawyer, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
KB IB clear
Agrargesellschaft, Bildungeducation (Bildung), Computercomputer, Computerspielecomputer game, Denkenthinking, Digitalisierung, Evaluationevaluation, ICILS, ICT literacyICT literacy, Industriegesellschaftindustrial age, Informationinformation, Informationsgesellschaftinformation society, Informationskompetenzinformation literacy, Innovationinnovation, item response theory, Kommunikationcommunication, Kreativitätcreativity, LehrerInteacher, Lernenlearning, Lernen zu Lernenlearning to learn, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Proctoring, Schuleschool, scientific literacyscientific literacy, Technologietechnology, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 13, 19, 15, 11, 11, 13, 11, 15, 22, 4, 4, 11582512057
1969The Age of Discontinuity (Peter Drucker) 25000
1973Die nachindustrielle Gesellschaft (Daniel Bell) 10000
1985  local Innovation and Entrepreneurship (Peter Drucker) 7, 7, 13, 8, 10, 10, 5, 10, 13, 13, 4, 19111877
1988 local The blind Watchmaker (Richard Dawkins) 4, 9, 13, 16, 12, 16, 16, 8, 10, 16, 15, 219421386
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 6, 7, 16, 12, 7, 7, 9, 9, 16, 17, 2, 31262632130
1996 local Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 5, 5, 20, 14, 17, 16, 16, 12, 10, 16, 14, 243622712
2002Education and Mind in the Knowledge Age (Carl Bereiter) 3, 12, 10, 9, 10, 10, 8, 6, 14, 8, 4, 11561954
2003Technology, Innovation, and Educational Change (Robert B. Kozma) 30000
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 3, 3, 7, 8, 18, 11, 9, 9, 12, 6, 13, 14421213931
2006 local The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 11, 22, 13, 9, 9, 10, 9, 18, 17, 1, 5646851104
2006The Long Tail (Chris Anderson) 3, 11, 13, 14, 8, 8, 14, 12, 16, 15, 3, 424354571
2006 local Convergence Culture (Henry Jenkins) 7, 12, 18, 16, 11, 11, 10, 12, 14, 16, 4, 14631585
2009 local The World Is Open (Curtis J. Bonk) 6, 6, 7, 13, 14, 9, 9, 9, 10, 13, 10, 1431365
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 6, 8, 17, 15, 11, 11, 13, 13, 17, 23, 2, 224422812

iconDieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon22 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Technology, Innovation, and Educational Change

A Global Perspective

(Robert B. Kozma) (2003)
Buchcover

Digital Competence in Practice

An Analysis of Frameworks

(Anusca Ferrari) (2012) local web 
Buchcover

Developing Computational Thinking in Compulsory Education

Implications for policy and practice

(Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Anusca Ferrari, Katja Engelhardt) (2016) local web 

iconVolltext dieses Dokuments

Assessment and Teaching of 21st Century Skills: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 30833 kByte)
Defining Twenty-First Century Skills: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 372 kByte)
New Assessments and Environments for Knowledge Building: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 578 kByte)
Perspectives on Methodological Issues: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 983 kByte)
Policy Frameworks for New Assessments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 652 kByte)
Technological Issues for Computer-Based Assessment: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 648 kByte)
The Changing Role of Education and Schools: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 185 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.