Gender and Information TechnologyE. Dianne Looker
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 779 bis 788), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents an overview of initiatives that address issues concerning a gender-based digital divide. This divide is very different in the developing as compared to the developed world: In the developing world, key issues are access to schooling for females, gender segregation and restrictions of courses; the concern is to ensure that girls and women are not further marginalized by ITs. In the developed world, the focus is how to increase female participation in IT related courses (and occupations), and to counter negative attitudes women may have to ITs. In both settings educational interventions include: a range of 'female only†resources such as clubs; increasing exposure to positive female role models in IT related fields; and modifying pedagogical practices to accommodate gender differences in learning styles. It is clear that more research is needed since many projects are either not evaluated or results are not generalizable. Nevertheless, there are several examples of innovative intervention practices.
Von E. Dianne Looker im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Gender and Information Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Der Frauenanteil in der Informatik ist klein. |
Begriffe KB IB clear | digital dividedigital divide , GenderGender , Informationstechnikinformation technology |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- ICILS 2013 - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen Vergleich (Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, Heike Wendt) (2014)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 67. Issues and Challenges Related to Digital Equity: An Overview (Paul Resta, Robert T. McLaughlin, Assetou Kouraogo)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Gender and Information Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 94 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.