/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Datafied Learner Identities

Towards an understanding of the future of data in education
Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Datafication of Primary and Early Years EducationEducational data can have important and useful functions at a number of levels; governing through data can include monitoring, highlighting and challenging disadvantage, inequality and social injustice throughout the education system. Data systems can allow us to connect different forms of information, and 'democratise decision-making processes' through increased transparency and making 'elite actors more 'accountable' for their actions'. Datafication has intensified processes of performativity, creating a hyper-performative atmosphere where everything must be quantified and accounted for. This chapter focuses mainly on the operation of data within schools, on their impact on practice and pedagogy, subjectivities and strategic responses, but with an awareness that the 'statistical journey' of the data in question continues through onto government comparative websites, such as RAISEonline, that are central to inspection outcomes. Teaching, learning and understanding are essentially political and ethical relationships imbued with power; assessments such as Baseline draw children out of their complex, diverse and distinct cultural backgrounds through a universal 'technique of normalisation'.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Datafied Learner Identities

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , datafication , datafication in education , Datendata , EdTech-Unternehmen , Kinderchildren , Lernenlearning , PISA-StudienPISA studies , Ranking , Schuleschool , Statistikstatistics

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Eltern, LehrerIn, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Datafied Learner Identities: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 85 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.