
Zusammenfassungen
The widespread adoption of Learning Analytics (LA) and Educational Data Mining (EDM) has somewhat stagnated recently, and in some prominent cases even been reversed following concerns by governments, stakeholders and civil rights groups about privacy and ethics applied to the handling of personal data. In this ongoing discussion, fears and realities are often indistinguishably mixed up, leading to an atmosphere of uncertainty among potential beneficiaries of Learning Analytics, as well as hesitations among institutional managers who aim to innovate their institution's learning support by implementing data and analytics with a view on improving student success. In this paper, we try to get to the heart of the matter, by analysing the most common views and the propositions made by the LA community to solve them. We conclude the paper with an eight-point checklist named DELICATE that can be applied by researchers, policy makers and institutional managers to facilitate a trusted implementation of Learning Analytics.
Von Hendrik Drachsler, Wolfgang Greller im Text Privacy and Analytics – it's a DELICATE Issue (2016)
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Kenneth Cukier , Viktor Mayer-Schönberger , Stanley Milgram | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- EdMedia 2018 (2018)
- An Open Learning Analytics Systems Ensuring Students’ Privacy (David Sichau, Lukas Fässler) (2018)
- An Open Learning Analytics Systems Ensuring Students’ Privacy (David Sichau, Lukas Fässler) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 42. Learning Analytics (Dirk Ifenthaler, Hendrik Drachsler)
- 42. Learning Analytics (Dirk Ifenthaler, Hendrik Drachsler)
- OECD Digital Education Outlook 2021 - Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.