OECD Digital Education Outlook 2021Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How might digital technology and notably smart technologies based on artificial intelligence (AI), learning analytics, robotics, and others transform education? This book explores such question. It focuses on how smart technologies currently change education in the classroom and the management of educational organisations and systems. The book delves into beneficial uses of smart technologies such as learning personalisation, supporting students with special learning needs, and blockchain diploma credentialing. It also considers challenges and areas for further research. The findings offer pathways for teachers, policy makers, and educational institutions to digitalise education while optimising equity and inclusivity.
Von Klappentext im Buch OECD Digital Education Outlook 2021 (2021) Kapitel
- Classroom analytics - Zooming out from a pupil to a classroom (Pierre Dillenbourg)
- 8. Learning analytics for school and system management (Dirk Ifenthaler)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Shirley Alexander , Bent B. Andresen , Vitalik Buterin , Doug Clow , Shane Dawson , Pierre Dillenbourg , Hendrik Drachsler , Rebecca Ferguson , Frank Fischer , Wolfgang Greller , Jörg M. Haake , Dirk Ifenthaler , Patrick Jermann , Ingo Kollar , John P. Kotter , Leah P. Macfadyen , Heinz Mandl , E. M Rogers , Donald A. Schön , Belinda Tynan , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , blockchain , Digitalisierung , Ethereum , learning analyticslearning analytics , LehrerInteacher , Lernenlearning , Roboterrobot , Schuleschool , Technologietechnology | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | bitcoin, Eltern, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Mensch und Maschine - Herausforderungen durch Künstliche Intelligenz (Deutscher Ethikrat) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Classroom analytics: Artikel als Volltext (: , 1522 kByte) | |
Learning analytics for school and system management: Artikel als Volltext (: , 589 kByte) | |
OECD Digital Education Outlook 2021: Gesamtes Buch als Volltext (: , 8094 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.