/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science

Cécile Lombart, Anne Smal, Julie Henry
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingMany youths have an incomplete perception of what computer science is, which leads to a lack of interest in studies on information and communication technologies. However, there is a large gap to be filled in terms of jobs in this field. It is therefore important to make young people aware of what computer science is about and of the jobs associated with it, specifically at this age as they do not yet have a precise vision of their future career. To meet this challenge, workshops have been organized to expose 12 to 15-year-olds to the basic concepts of computer science and ist subfields, such as programming, robotics, computer networking, artificial intelligence, and cybersecurity. Over three years, data were collected to measure the influence of hands-on workshops conducted in the classroom on young people’s conceptions. The workshops offered an introduction to a field of computer science poorly understood by most young people. Analysis of the data collected from more than 200 pupils across six different schools shows the important role played by both the themes addressed and the teacher’s discourse. In particular, comparisons with workshops conducted by experts highlight the problem of the lack of teacher training.
Von Cécile Lombart, Anne Smal, Julie Henry im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mordechai Ben-Ari, Maureen Biggers, Anne Brauer, Torsten Brinda, Amy Bruckman, Mark Guzdial, Michael Hewner, Niels Pinkwart, Hermann Puhlmann, Michael T. Rücker, Carsten Schulte, Sarita Yardi, Tuba Yilmaz

Fragen
KB IB clear
Wie ist das Bild/Image der Informatik?

Begriffe
KB IB clear
Fehlvorstellungen / misconceptions, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, micro:bit, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 ICER 2007 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 7, 4, 10, 1, 2, 1, 3, 1, 4, 3, 1, 537565439
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 6, 1, 4, 12, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 554665461
2008 SIGCSE 2008 (J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) 4, 11, 1, 1, 5, 1, 3, 2, 6, 4, 4, 7313547396
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 9, 4, 6, 4, 5, 6, 4, 1, 7, 4, 5, 54032151238
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1998 local web  Constructivism in Computer Science Education (Mordechai Ben-Ari) 3, 16, 2, 5, 5, 3, 3, 2, 4, 4, 4, 925279527
2007 local web  What is computing? (Sarita Yardi, Amy Bruckman) 5, 4, 1, 5, 7, 1, 2, 2, 6, 6, 3, 5475302
2008 local web  Attitudes about computing in postsecondary graduates (Michael Hewner, Mark Guzdial) 4, 9, 8, 4, 12, 3, 7, 1, 3, 2, 3, 5455299
2008 local web  Student perceptions of computer science (Maureen Biggers, Anne Brauer, Tuba Yilmaz) 2400
2009 Bridging ICT and CS (Torsten Brinda, Hermann Puhlmann, Carsten Schulte) 11200
2016 local web  Review and Discussion of Children’s Conceptions of Computers (Michael T. Rücker, Niels Pinkwart) 1, 8, 4, 11, 1, 5, 3, 2, 2, 2, 2, 7877180

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Tips and Tricks for Changing the Way Young People Conceive Computer Science: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 247 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.