/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teaching Coding and Computational Thinking with Model Train Robotics

Social Factors That Motivate Students to Learn Programming
Takahisa Furuta, Yoshiaki Okugi, Gerald Knezek
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 277 bis 288), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching Coding in K-12 SchoolsComputer programming has become a vital topic in formal educational scenes especially in the last decade after the introduction of the concept of computational thinking. Computational thinking, or problem-solving activities that make the most of computing, is an integral part of the twenty-first-century skills, which include critical thinking, creativity, flexibility, leadership and social collaborative skills. Beginning in 2009, the authors started a project to teach programming through the process of writing code to control model trains. Though we began with a textual programming environment, as we analysed teaching and learning practices in junior high schools, we developed a visual block programming environment for teaching programming, initially because students were not very familiar with the keyboard. The block programming environment, however, had unexpected effects of motivating students, of both genders, whose power seemed to have come from the students’ collaborative interactions while working on their programs. We conducted a series of surveys and tested which socio-emotional factors best contributed to learning programming in the classroom environment, as assessed by end-of-class project and exam scores. This research was part of an ongoing action research agenda to find and refine the best ways to motivate students aged 12–15 to learn programming and computational thinking skills, which became required for all Japanese students by Ministry of Education guidelines adopted in 2018.
Von Takahisa Furuta, Yoshiaki Okugi, Gerald Knezek im Buch Teaching Coding in K-12 Schools (2023) im Text Teaching Coding and Computational Thinking with Model Train Robotics

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Computing at School Working Group

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, Japan, Kreativitätcreativity, Lernenlearning, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Programmierenprogramming, Roboterrobot, Schuleschool
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 local web  Computer Science: A curriculum for schools (Computing at School Working Group) 5, 5, 6, 1, 2, 11, 1, 1, 4, 4, 2, 5845317

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.