Microlearning 2008Proceedings of the 4th International Microlearning 2008 Conference
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A new digital micromedia ecology, and with it new learning strategies, are emerging. The shift
to fragmented digital communication and information flows affects all aspects of daily work
and daily lifelong learning. This calls for innovative experiences, processes and technologies:
ubiquitous, personal and dynamic, casual and volatile, but still complex and effective.
What is the impact on educational issues in formal and informal learning environments, in vocational training, higher education, and professional training?
To discuss the new challenges and opportunities for individual and organizational capacity building, Microlearning 2008 brought together media technologists and academics, visionaries and practitioners, entrepreneurs and corporate professionals from many countries, disciplines, and fields of expertise.
The participants brought new visions and analyses, innovative concepts, projects, and best practice results. The Proceedings of the 4th International Microlearning 2008 Conference contribute to answering the questions of new media users in seven main subject fields: New Media in Organisations, Classroom Without Walls, Corporate Learning, Mobile Training, Web 2.0 & Education, Micromedia Environments, Quality and Evaluation.
Von Klappentext im Buch Microlearning 2008 (2008) What is the impact on educational issues in formal and informal learning environments, in vocational training, higher education, and professional training?
To discuss the new challenges and opportunities for individual and organizational capacity building, Microlearning 2008 brought together media technologists and academics, visionaries and practitioners, entrepreneurs and corporate professionals from many countries, disciplines, and fields of expertise.
The participants brought new visions and analyses, innovative concepts, projects, and best practice results. The Proceedings of the 4th International Microlearning 2008 Conference contribute to answering the questions of new media users in seven main subject fields: New Media in Organisations, Classroom Without Walls, Corporate Learning, Mobile Training, Web 2.0 & Education, Micromedia Environments, Quality and Evaluation.
Kapitel
- Has the end of chalkboard come? - A survey about the limits of Interactive Pen Displays in Higher Education (Seite 79 - 91) (Martin Ebner, Walther Nagler)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Martin Ebner , Andreas Holzinger , Joe Tront , Mark Weiser , Jürgen Zechner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , E-LearningE-Learning , Gebärdensprache , microbloggingmicroblogging , Tablet PCTablet PC , Wandtafelblackboard | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Tablet PCs in education |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Digitale Lernwelten - Konzepte, Beispiele und Perspektiven (Kai-Uwe Hugger, Markus Walber) (2010)
- 5. Selbstorganisation auf dem Prüfstand - Das Web 2.0 und seine Grenzen(losigkeit) (Gabi Reinmann)
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- 5. Informelles Mobiles Lernen (Matthias Rohs)
Volltext dieses Dokuments
Microlearning 2008: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2615 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-04-28) | |
Has the end of chalkboard come?: Artikel als Volltext (: , 180 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-05-28) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.