On KnowingEssays for the Left Hand
|
![]() |

Zusammenfassungen

The striking and subtle discussions contained in On Knowing take on the core issues concerning man's sense of self: creativity, the search for identity, the nature of aesthetic knowledge, myth, the learning process, and modem-day attitudes toward social controls, Freud, and fate. In this revised, expanded edition, Bruner comments on his personal efforts to maintain an intuitively and rationally balanced understanding of human nature, taking into account the odd historical circumstances which have hindered academic psychology's attempts in the past to know man.
Writing with wit, imagination, and deep sympathy for the human condition, Jerome Bruner speaks here to the part of man's mind that can never be completely satisfied by the right-handed virtues of order, rationality, and discipline.
Dieses Buch erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- In Dialogue with Reggio Emilia - Listening, Researching and Learning (Carlina Rinaldi) (2006)
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education (Juha Sorva) (2012)
- Digital Didactical Designs - Teaching and Learning in CrossActionSpaces (Isa Jahnke) (2015)
- 4. Learning as Reflective Crossaction - The Example of Learning Expeditions
Co-zitierte Bücher

The Power of Human Intuition and Expertise in the Era of the Computer
(Hubert L. Dreyfus, S. Dreyfus) (1986)


Volltext dieses Dokuments
Standorte 
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.