Creativity for 21st Century SkillsHow to Embed Creativity into the Curriculum
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
CREATIVITY FOR 21ST CENTURY SKILLS describes what many creative people really do when they create. It focuses on the practical applications of a theoretical approach to creativity training the author has developed. Many suggestions for enhancing creativity focus on ideas that are over 60 years old. This new approach may be helpful for those seeking to develop 21st Century Skills of creativity. Five core attitudes (Naiveté, Risk-taking, Self-Discipline, Tolerance for Ambiguity, and Group Trust), Seven I's (Inspiration, Intuition, Improvisation, Imagination, Imagery, Incubation, and Insight), and several General Practices-the use of ritual, meditation, solitude, exercise, silence, and a creative attitude to the process of life, with corresponding activities, are described, discussed, and illustrated. A discussion of how to be creative within an educational institution is also included.
Von Klappentext im Buch Creativity for 21st Century Skills (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura , Mihaly Csikszentmihalyi , Howard Gardner , Malcolm Gladwell , Robert J. Sternberg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Ambiguitätstoleranz , Curriculum / Lehrplancurriculum , Intuition , Kreativitätcreativity | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.