The Game Believes in YouHow Digital Play Can Make Our Kids Smarter
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Zusammenfassungen
What if schools, from the wealthiest suburban nursery school to the grittiest urban high school, thrummed with the sounds of deep immersion? More and more people believe that can happen - with the aid of video games. Greg Toppo's The Game Believes in You presents the story of a small group of visionaries who, for the past 40 years, have been pushing to get game controllers into the hands of learners. Among the game revolutionaries you'll meet in this book:
Von Klappentext im Buch The Game Believes in You (2015) - A game designer at the University of Southern California leading a team to design a video-game version of Thoreau's Walden Pond.
- A young neuroscientist and game designer whose research on "Math Without Words" is revolutionizing how the subject is taught, especially to students with limited English abilities.
- A Virginia Tech music instructor who is leading a group of high school-aged boys through the creation of an original opera staged totally in the online game Minecraft.
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Chromebook , Computerspielecomputer game , DragonBox , instant gratification , LehrerInteacher , Minecraft , Schuleschool , Serotonin , Spielgame , World of Warcraft |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
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Zitationsgraph
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2 Erwähnungen
- Computerunterstützte Gamifizierung in der Sekundarstufe I - Konzeption und Erforschung von Maßnahmen zur Einbindung spielerischer Elemente in Lernsettings (Nando Stöcklin) (2018)
- Lesen im digitalen Zeitalter (Gerhard Lauer) (2020)
Co-zitierte Bücher
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Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.