The Microlearning Agenda in the Age of Educational MediaNorm Friesen
|
![]() |

Zusammenfassungen

These range from constructivist and Montessori methodologies (Mosel, 2006; Tscherteu, 2006), through mobile and situated applications (Gugerbauer, 2007; Frankl, 2007), to calls for new pedagogical and research agendas (Hug, 2006; Gabrielli, Kimani, Catarci, 2006) to cite just a few examples. This paper begins with a brief review of the research and informal literatures that have been quickly amassed in this new field. From this overview, it develops the thesis that the "microlearning agenda" –as an explicit emphasis on the minute and particular in teaching and technology - presents valuable lessons for research into technology and media in education generally. Microlearning is revealed in these contexts not simply as one approach among many, but as something that goes on continuously, whether it is an explicit focus for research and technology development or not. As such, the lessons gained through microlearning are shown to have a generalized applicability to the studies of media and technology in education in the broadest possible sense.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Siân Bayne , Sebastian Fiedler , Norm Friesen , Theo Hug , Barbara Kieslinger , Ray Land , Arnaud Leene , Martin Lindner , Stephan Mosel , Seymour Papert , Christina Schachtner , Bob Seidensticker , Christian Swertz , Gernot Tscherteu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Learning Management System = Panopticum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Blackboard
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Ilias, Weblogs in education, Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen 
- Schule verändern - Offenheit als Herausforderung in der Governance von Bildungsinnovationen (Marianne Ullmann) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.