/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings

Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew
Erstpublikation in: Australasian Journal of Educational Technology 2009, 25(2), 153-183.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile handheld devices are increasingly being used in education. In this paper, we undertook a review of empirical based articles to summarise the current research regarding the use of mobile handheld devices (personal digital assistants/PDAs, palmtops, and mobile phones) in K-12 and higher education settings. This review was guided by the following four questions: (a) How are mobile handheld devices such as PDAs, palmtops, and mobile phones used by students and teachers? (b) What types of research methods have been applied using such devices? (c) What data collection methods are used in the research? and (d) What research topics have been conducted on these handheld devices in education settings, as well as their related findings? We summarise and discuss some major findings from the research, as well as several limitations of previous empirical studies. We conclude by providing some recommendations for future research related to mobile handheld devices in education settings.
Von Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew im Text A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (2009)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark, Chris Dede, Robert B. Kozma, Roy Pea, Jeremy Roschelle

Begriffe
KB IB clear
Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, Mobiltelefonmobile phone, Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning, Schuleschool, Wireless Computing an Schulen, WLAN / Wireless LANWireless LAN
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Handbook of Research on Educational Communications and Technology (David H. Jonassen) 3, 2, 6, 6, 3, 4, 2, 5, 8, 11, 8, 1414014225
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local secure web Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 2, 4, 3, 4, 2, 2, 5, 3, 2, 6, 3, 61986188
1985 local secure web Beyond Amplification (Roy Pea) 5, 2, 2, 1, 2, 1, 2, 2, 5, 4, 5, 56115334
1994 local secure web Will media influence learning? (Robert B. Kozma) 1, 2, 2, 5, 1, 1, 2, 1, 2, 7, 8, 7112371233
2003 local secure web Unlocking the learning value of wireless mobile devices (Jeremy Roschelle) 3, 2, 2, 13, 10, 10, 17, 3, 3, 9, 8, 16822161145
2005 local secure web Why Design-Based Research is Both Important and Difficult (Chris Dede) 1, 2, 2, 2, 2, 1, 3, 1, 4, 3, 2, 5135154

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 197 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2016-04-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.