Unlocking the learning value of wireless mobile devicesErstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning (2003) 19, 260-272
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Das vorhandene Potential von WILDS (Wireless Internet Learning Devices, Funkvernetzte Internet Lerngeräte) in der Schule wird nur unter drei Bedingungen ausgeschöpft werden können:
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 19.02.2005- Es benötigt Forschung und Begriffsklärung zu den spezifischen Eigenschaften von WILDs, die dann zu einem Mehrwert beim Lehren führen.
- Bei der Entwicklung von spezieller Schul-Software für WILDs muss der Focus weg von der Technologie hin zur Pädagogik und sozialen Abläufen verschoben werden.
- Die momentan starke Zersplitterung des PDA-Marktes verbunden mit inkompatiblen Betriebssystemen und APIs erschwert die Entwicklung und Verbreitung von Schulsoftware für WILDs.
Many researchers see the potential of wireless mobile learning devices to achieve large-scale impact on learning because of portability, low cost, and communications features. This enthusiasm is shared but the lessons drawn from three well-documented uses of connected handheld devices in education lead towards challenges ahead. First, ‘wireless, mobile learning’ is an imprecise description of what it takes to connect learners and their devices together in a productive manner. Research needs to arrive at a more precise understanding of the attributes of wireless networking that meet acclaimed pedagogical requirements and desires. Second, ‘pedagogical applications’ are often led down the wrong road by complex views of technology and simplistic views of social practices. Further research is needed that tells the story of rich pedagogical practice arising out of simple wireless and mobile technologies. Third, ‘large scale’ impact depends on the extent to which a common platform, that meets the requirements of pedagogically rich applications, becomes available. At the moment ‘wireless mobile technologies for education’ are incredibly diverse and incompatible; to achieve scale, a strong vision will be needed to lead to standardisation, overcoming the tendency to marketplace fragmentation.
Von Jeremy Roschelle im Text Unlocking the learning value of wireless mobile devices (2003) Bemerkungen
Roschelle [Ros03, pg.262] tried a useful classification by types of application, i.e. classroom response systems, participatory simulations, and collaborative data gathering. Even this classification was neither generic nor complete, but it covered a good deal of mobile learning activities at that time and still does today.
Von Dirk Frohberg im Text Mobile Learning is Coming of Age (2006) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- Ambient wood - designing new forms of digital augmentation for learning outdoors (Yvonne Rogers, Sara Price, Geraldine Fitzpatrick, Rowanne Fleck, Eric Harris, Hilary Smith, Cliff Randell, Henk L. Muller, Claire O'Malley, Danaë Stanton, Mark K. Thompson, Mark J. Weal) (2004)
- mLearn 2005 - 4th World conference on mLearning (Tom Brown, Herman van der Merwe) (2005)
- Content Exposure of Slide Show Presentations for Selective Download and Annotation via Mobile Devices (Peter G. Clayton, Greg G. Foster, Philip West)
- PDA macht Schule - M-Learning in der Sekundarstufe (Petra Haller) (2005)
- One-to-one technology-enhanced learning - An opportunity for global research collaboration (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) (2006)
- DeLFI 2006 - 4. e-Learning Fachtagung Informatik - Proceedings (Max Mühlhäuser, Guido Rößling, Ralf Steinmetz) (2006)
- Mobile Learning is Coming of Age - What we have and what we still miss (Dirk Frohberg) (2006)
- Literature Review in Mobile Technologies and Learning - Futurelab Report 11 (Laura Naismith, Peter Lonsdale, Giasemi Vavoula, Mike Sharples) (2006)
- A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings (Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Unlocking the learning value of wireless mobile devices: Artikel als Volltext (: , 82 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.