/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

Retrospects and Prospects
Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 157 bis 168), 2012 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikis constitute one of the most promising Web 2.0 technologies. However, there seems to be a knowledge gap in the literature concerning their effective integration in undergraduate education. Previous research indicated that student participation in wikis is minimal and that on-line collaboration and interaction are particularly limited. This paper presents data from a longitudinal research project which aims at the progressive refinement of a wiki task using a design experiment method. The effect of a third version of a wiki task on student participation, online collaboration and interaction was examined in an undergraduate course with 56 participants. The results indicated that, while student participation rates and online interactions were substantially improved compared to an earlier version of the task, student online collaboration remained minimal.
Von Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab, Axel Bruns, Melissa Cole, Teresa Dobson, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Diana Laurillard, Andreas Lund, Jochen Rick, Ole Smordal, Kurt Squire, Don Tapscott, Vetta Vratulis, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Anthony D. Williams, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005  WikiSym 200517, 12, 16, 8, 7, 16, 8, 18, 19, 5, 12, 4706341874
2006International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 113, 17, 7, 5, 7, 18, 5, 6, 16, 6, 8, 313943627
2006WikiSym 200610, 11, 8, 19, 15, 20, 15, 13, 33, 15, 17, 84812281908
2007  local Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 32, 33, 24, 35, 25, 48, 36, 46, 55, 42, 70, 734195732298
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 9, 12, 12, 12, 15, 19, 12, 15, 12, 5, 7, 5262152220
2004 local web Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 1, 1, 3, 2, 3, 4, 3, 4, 9, 9, 1, 31233308
2005 local web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 6, 5, 6, 8, 5, 13, 8, 8, 11, 2, 5, 43194925
2006 local web Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 11, 8, 4, 10, 6, 14, 9, 6, 13, 2, 4, 693761130
2006 local Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 4, 4, 4, 7, 5, 9, 8, 5, 6, 3, 2, 614176785
2008 local web The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 2, 4, 3, 6, 3, 9, 5, 5, 5, 6, 4, 15111353
2008 local web Social negotiations in a wiki environment (Vetta Vratulis, Teresa Dobson) 8, 4, 3, 5, 4, 8, 4, 9, 5, 9, 4, 31113408
2009 local web Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 3, 6, 4, 2, 5, 5, 8, 8, 10, 1, 4, 48134326
2009 local web The pedagogical challenges to collaborative technologies (Diana Laurillard) 6, 8, 3, 9, 6, 8, 6, 11, 14, 8, 5, 31103418

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education: Retrospects and Prospects: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 115 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.