Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About MathematicsErstpublikation in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 3(3), 249-262.
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Computer in the School, 1980
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Being a mathematician is no more definable as "knowing" a set of mathematical facts than being a poet is definable as knowing a set of linguistic facts. Some modern math ed reformers will give this Statement a too easy assent'with'the comment: "Yes, they must understand, not merely know." But this misses the capital point that being a mathematician, again like being a poet, or a composer or an engineer, means doing, rather than knowing or understanding.ms essayis an attempt to explore some ways in which one might be able to put children in a better position to do mathematics rather than merely to learn about it.
Von Seymour Papert im Buch The Computer in the School im Text Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About Mathematics (1971) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jerome S. Bruner | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Kinderchildren , Kreativitätcreativity , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Mathematikmathematics , Verstehenunderstanding | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
7 Erwähnungen
- Logo Programming and the Development of Planning Skills - Technical Report No. 16 (Roy Pea, D. Midian Kurland) (1984)
- Computer Environments for Children - A Reflection on Theories of Learning and Education (Cynthia Solomon) (1986)
- Invent to Learn - Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) (2013)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
- Modality matters - Understanding the Effects of Programming Language Representation in High School Computer Science Classrooms (David Weintrop) (2016)
- The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) (2019)
- Computational Thinking in Education - A Pedagogical Perspective (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021)
Volltext dieses Dokuments
Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About Mathematics: Artikel als Volltext (: , 1045 kByte; : 2021-03-20) | |
Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About Mathematics: Artikel als Volltext (: , 1045 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.