LOGO (Programmiersprache) LOGO (programming language) |
![]() |
BiblioMap 
Definitionen

Bemerkungen









Verwandte Objeke
![]() Verwandte Begriffe (co-word occurance) | ![]() ![]() ![]() |
CoautorInnenlandkarte
Relevante Personen
Häufig erwähnende Personen
Häufig co-zitierte Personen

Papert

Resnick

Hromkovic

Solomon

Feurzeig

diSessa

Kurland

Serafini

Harel

Piaget

Steffen

Gullo

Keller

Clements

Bloom

Grant

Staub

Pea

Kohn
Statistisches Begriffsnetz 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
244 Erwähnungen 
- Ghost in the Machine - Seymour Papert on How Computers Fundamentally Change the Way Kids Learn (Interview) (Seymour Papert, Dietrich Schwanitz)
- Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level (Monika Mladenović, Ivica Boljat, Žana Žanko)
- Neural Network Construction Practices in Elementary School (Gilad Shamir, Ilya Levin)
- Einführung in die Medienpädagogik - Aufwachsen im Medienzeitalter (Heinz Moser)
- Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics - Final Report on the First Fifteen Months of the LOGO Project (W. Feurzeig, Seymour Papert, M. Bloom, R. Grant, Cynthia Solomon) (1969)
- AI in CAI - An Artificial-Intelligence Approach to Computer-Assisted Instruction (Jaime R. Carbonell) (1970)
- NIM: A Game-Playing Program - Logo Memo No. 5 (Seymour Papert, Cynthia Solomon) (1970)
- A Computer Laboratory For Elementary Schools - Logo Memo No. 1 (Seymour Papert) (1971)
- A Personal Computer for Children of All Ages (Alan Kay) (1972)
- Rechner-Gestützter Unterricht - RGU '74, Fachtagung, Hamburg, 12.-14. August 1974, ACU-Arbeitskreis Rechner-Gestützter Unterricht (Klaus Brunnstein, Klaus Haefner, Wolfgang Händler) (1974)
- A Study of Children's Programming (Alexander B. Cannara, Stephen A. Weyer) (1974)
- LOGO - Eine Programmiersprache für Schüler - Inhaltliche und Methodische Aspekte ihrer Anwendung (Gerhard Fischer, Ulrich Kling) (1974)
- A Study of Children's Programming (Alexander B. Cannara, Stephen A. Weyer) (1974)
- Interactive Systems for Education - The New Look of CAI (Jürg Nievergelt) (1975)
- Leading a Child to a Computer Culture - Logo Memo No. 20 (Cynthia Solomon) (1975)
- Poetry from LOGO (Mike Sharples) (1978)
- Final Report of the Brookline LOGO Project - Part II: Project Summary and Data (Seymour Papert, Daniel Watt, Andrea diSessa, Sylvia Weir) (1979)
- The Computer in the School - Tutor, Tool, Tutee (Robert Taylor) (1980)
- Teaching children thinking - Logo Memo No. 2 (Seymour Papert) (1970)
- Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About Mathematics (Seymour Papert) (1971)
- Teaching children thinking - Logo Memo No. 2 (Seymour Papert) (1970)
- Mindstorms - Kinder, Computer und neues Lernen (Seymour Papert) (1982)
- 1. Computer und Computerkulturen
- 3. Schildkrötengeometrie - Eine Mathematik, die fürs Lernen gemacht ist
- 1. Computer und Computerkulturen
- Learning to think by learning LOGO - Rule learning in third-grade computer programmers (Henry Gorman, Lyle E. Bourne) (1983)
- Die Gestaltung interaktiver Programme - Mit Anwendungsbeispielen für den Unterricht (Jürg Nievergelt, Andrea Ventura) (1983)
- Logo Programming and Problem Solving (Roy Pea) (1983)
- Kurs auf den Eisberg - oder nur das Wunder wird uns retten, sagt der Computerexperte (Joseph Weizenbaum) (1984)
- Logo Programming and the Development of Planning Skills - Technical Report No. 16 (Roy Pea, D. Midian Kurland) (1984)
- Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung - GI-Fachtagung Berlin, 8.-10. Oktober 1984 (Wolfgang Arlt, Klaus Haefner) (1984)
- Zur Bedeutung des Programmierens im Informatik-Unterricht (Emil Wettstein) (1984)
- Alarm in den Schulen: Die Computer kommen - Deutschlands Kultusminister und Lehrer stehen vor einem "notwendigen Abenteuer" (1984)
- Computerkinder - Wie die Computerwelt das Kindsein zerstört (C. Eurich) (1985)
- «The kids can't wait» - Kinder und Computer
- «The kids can't wait» - Kinder und Computer
- Effects of Logo and CAI Environments on Cognition and Creativity (Douglas H. Clements) (1986)
- Language‐Independent Conceptual «Bugs» in Novice Programming (Roy Pea) (1986)
- Mind over Machine - The Power of Human Intuition and Expertise in the Era of the Computer (Hubert L. Dreyfus, S. Dreyfus) (1986)
- Der Computer vor der Schultür - Entscheidungshilfen für Lehrer, Eltern und Politiker (Heinz Moser) (1986)
- Computer Environments for Children - A Reflection on Theories of Learning and Education (Cynthia Solomon) (1986)
- Turtle geometry - The computer as a medium for exploring mathematics (Harold Abelson, Andrea diSessa) (1986)
- Informatik - für das 9. und 10. Schuljahr (Peter Fischer) (1986)
- 3. 1+1=10 - die Software
- Computer Criticism vs. Technocentric Thinking (Seymour Papert) (1987)
- Longitudinal study of the effects of Logo programming on cognitive abilities and achievement (Douglas H. Clements) (1987)
- Umdenken in der Informatik (1987)
- Bildungskrise?! (Willi Schürer)
- Computer as Material - Messing About with Time (Seymour Papert, George Franz) (1988)
- Software Design for Learning - Children’s Construction of Meaning for Fractions and Logo Programming (Idit Harel) (1988)
- Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) (1988)
- Teaching children thinking - Logo Memo No. 2 (Seymour Papert) (1970)
- Learning to program and learning to think: what's the connection? (Richard E. Mayer, Jennifer L. Dyck, William Vilberg) (1986)
- Twenty Things To Do With A Computer (Seymour Papert, Cynthia Solomon) (1971)
- 21. The black box inside the glass box - presenting computing concepts to novices (Benedict du Boulay, Tim O'Shea, John Monk) (1981)
- Teaching children thinking - Logo Memo No. 2 (Seymour Papert) (1970)
- Constructivism in the Computer Age (George Forman, Peter B. Pufall) (1988)
- Computer Experience, Self-Concept and Problem-Solving - The Effects of Logo on Children's Ideas of Themselves as Learners (Barbara Burns, Alison Hagerman) (1989)
- Programming Language/Problem-Solving Research - A Review of Relevant Issues (David B. Palumbo) (1990)
- Epistemological Pluralism: Styles and Voices Within the Computer Culture (Sherry Turkle, Seymour Papert) (1990)
- Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) (1990)
- The Art of Human-Computer Interface Design (Brenda Laurel) (1990)
- User Interface - A personal view (Alan Kay) (1990)
- User Interface - A personal view (Alan Kay) (1990)
- Psychology of Programming (J.-M. Hoc, T.R.G. Green, R. Samurçay, D.J. Gilmore) (1990)
- Programming Languages in Education - The Search for an Easy Start (Patrick Mendelsohn, T.R.G. Green, P. Brna)
- Programming Languages in Education - The Search for an Easy Start (Patrick Mendelsohn, T.R.G. Green, P. Brna)
- Basic für Eva? - Frauen und Computerbildung (Bernd Schorb, Renate Wielpütz) (1990)
- Abbau von Rollenfixierungen im Informatikunterricht - oder: Die Bemächtigung des Computers durch Schülerinnen (Johannes Glötzner)
- Abbau von Rollenfixierungen im Informatikunterricht - oder: Die Bemächtigung des Computers durch Schülerinnen (Johannes Glötzner)
- Children Designers - Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School (Idit Harel) (1991)
- Technopoly - The Surrender of Culture to Technology (Neil Postman) (1992)
- 7. Die Maschinen-Ideologie: Computertechnologie
- 7. Die Maschinen-Ideologie: Computertechnologie
- Constructivism and the technology of instruction - A Conversation (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) (1992)
- Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) (1992)
- 10. Cognitive Effects of Learning to Program in Logo - A One-Year Study With Sixth Graders (Erik De Corte, Lieven Verschaffel, Hilde Schrooten)
- 11. The Role of Social Interaction in the Development of Higher-Order Thinking in Logo Environments (Douglas H. Clements, Bonnie K. Nastasi)
- Revolution des Lernens - Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt (Seymour Papert) (1993)
- Pädgogische Theorien der Interaktion im Zeitalter Neuer Technologien - Versuch einer didaktischen Bewertung von interaktiven Computerlehr-/lernprogrammen (Claudia de Witt) (1993)
- Turtles, Termites, and Traffic Jams - Explorations in Massively Parallel Microworlds (Complex Adaptive Systems) (Mitchel Resnick) (1994)
- MOOSE Crossing - Creating a Learning Culture. (Amy Bruckman) (1994)
- LOG IN 1/1994 (1994)
- Computereinsatz in der Grundschule? - Fragen der didaktischen Legitimierung und der Software-Gestaltung (Günter Krauthausen, Volker Herrmann) (1994)
- Total Digital - Die Welt zwischen 0 und 1 oder Die Zukunft der Kommunikation (Nicholas Negroponte) (1995)
- Information und Lernen mit Multimedia (Ludwig J. Issing, Paul Klimsa) (1995)
- 20. Besseres Lernen durch Computer in der Schule? - Nutzungsbeispiele und Einsatzbedingungen (Heike Schaumburg)
- Minds in Play - Computer Game Design As A Context for Children's Learning (Yasmin B. Kafai) (1995)
- 1. Learning Through Design - Review of Theory and Research Issues
- 1. Learning Through Design - Review of Theory and Research Issues
- The Future Does Not Compute - Transcending The Machines In Our Midst (Stephen L. Talbott) (1995)
- An Exploration in the Space of Mathematics Educations (Seymour Papert) (1996)
- Grundlagen hypermedialer Lernsysteme - Theorie - Didaktik - Design (Rolf Schulmeister) (1996)
- The Connected Family - Bridging the Digital Generation Gap (Seymour Papert) (1996)
- Praxis der EDV/Informatik - Ein Handbuch fuer Lehrerinnen und Lehrer (Clemens Hueffel, Anton Reiter) (1996)
- Was lernen und wissen Schüler über Computer? (Günter Haider)
- CSCL - Theory and Practice of an Emerging Paradigm (Timothy D. Koschmann) (1996)
- Paradigm shifts and instructional technology - An introduction
- Paradigm shifts and instructional technology - An introduction
- Constructionism in Practice - Designing, Thinking, and Learning in a Digital World (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)
- Making programming easier for children (David Canfield Smith, Allen Cypher, Kurt Schmucker) (1996)
- Mini-languages - A Way to Learn Programming Principles (Peter Brusilovsky, Eduardo Calabrese, Jozef Hvorecky, Anatoly Kouchnirenko, Philip Miller) (1997)
- The Journal of the Learning Sciences 6(4) (1997)
- Why School Reform Is Impossible (Seymour Papert) (1997)
- Mindstorms 2 (Tim O'Shea)
- Logo-as-Latin Redux (Timothy D. Koschmann)
- Why School Reform Is Impossible (Seymour Papert) (1997)
- The Computer Revolution Hasn't Happened Yet! (Alan Kay) (1998)
- Entwicklung hypermedialer Lernsysteme (Astrid Blumstengel) (1998)
- Roboter programmieren - ein Kinderspiel - Bewegt sich auch etwas in der Allgemeinbildung? (Jürg Nievergelt) (1999)
- Die Kröte in der Familie - Seymour Papert über Computer in der Erziehung (Detlef Borchers) (1999)
- What’s the big idea? - Toward a pedagogy of idea power (Seymour Papert) (2000)
- Das allmähliche Verschwinden der informationstechnischen Grundbildung - Zum Verhältnis von Informatik und Allgemeinbildung (Ulrike Wilkens) (2000)
- Neue Medien in der Grundschule - Unterrichtserfahrungen und didaktische Beispiele (Margarete Grimus, Anton Reiter, Gerhard Scheidl) (2000)
- Computer in den Grundschulen des globalen Dorfes - Ein Rück- und Ausblick (Hartmut Mitzlaff)
- Squeak - Object-oriented design with multimedia applications (Mark Guzdial) (2000)
- Fool's Gold - A Critical Look at Computers in Childhood (Colleen Cordes, Edward Miller) (2000)
- 2. Developmental Risks - The Hazards of Computers in Childhood
- 2. Developmental Risks - The Hazards of Computers in Childhood
- Computerlogik (Daniel Hillis) (2001)
- Multimedia - From Wagner to Virtual Reality (Randall Packer, Ken Jordan) (2001)
- 13. User Interface - A personal view (Alan Kay) (1990)
- 13. User Interface - A personal view (Alan Kay) (1990)
- IT-Management in Schulen - Pädagogische Hintergründe, Planung, Finanzierung und Betreuung des Informationstechnikeinsatzes (Andreas Breiter) (2001)
- 2. Pädagogische und organisatorische Rahmenbediungungen für den Einsatz neuer Medien in Schulen
- Squeak, Open Personal Computing and Multimedia (Mark Guzdial, Kimberly M. Rose) (2001)
- Computers and Squeak as Environments for Learning (John Steinmetz)
- Computers and Squeak as Environments for Learning (John Steinmetz)
- Squeakers - A documentary film about Alan Kay, computers and kids (2002)
- Konstruktivistischer Unterricht mit Laptops? - Eine Fallstudie zum Einfluss mobiler Computer auf die Methodik des Unterrichts (Heike Schaumburg) (2002)
- Leonardo's Laptop - Human Needs and the New Computing Technologies (Ben Shneiderman) (2002)
- Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) - A Constructivist Perspective (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) (2003)
- 7. Learning by Exploring Microworlds and Virtual Realities (Jane Howland, David H. Jonassen, Rose M. Marra, Joi Moore)
- Theory of Computation as a Vehicle for Teaching Fundamental Concepts of Computer Science - Thesis 15035, ETH Zürich, D-INFK, May 2003 (Raimond Reichert) (2003)
- Guidelines for Learning/Teaching/Tutoring in a Mobile Environment (C. O’Malley, Giasemi Vavoula, J.P. Glew, Josie Taylor, Mike Sharples, P. Lefrere) (2003)
- Never Mind the Laptops - Kids, Computers, and the Transformation of Learning (Bob Johnstone) (2003)
- Programmieren mit Kara - Ein spielerischer Zugang zur Informatik (Raimond Reichert, Jürg Nievergelt, Werner Hartmann) (2003)
- Schule im Netz - Chancen und Gefahren (Forum Helveticum, Paolo Barblan, Arnold Koller) (2003)
- Internet an der Volksschule - Chancen, Gefahren und Verantwortung (Stephanie Greiwe, Ruedi Niederer)
- Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) (2004)
- On the Learning in E-Learning (Raimond Reichert, Werner Hartmann) (2004)
- Exorciser - Automatic Generation and Interactive Grading of Structured Exercises in the Theory of Computation (Vincent Tscherter) (2004)
- 1. Computers and Education - Theories, Systems, Guidelines
- Some Reflections on Designing Construction Kits for Kids (Mitchel Resnick, Brian Silverman) (2005)
- From Computer Literacy to Informatics Fundamentals - International Conference on Informatics in Secondary Schools -- Evolution and Perspectives, ISSEP 2005, Proceedings (Roland Mittermeir) (2005)
- Informatics Versus Information Technology - How Much Informatics Is Needed to Use Information Technology - A School Perspective (Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo)
- Standard Software as Microworld? (Peter K. Antonitsch)
- Informatics Versus Information Technology - How Much Informatics Is Needed to Use Information Technology - A School Perspective (Anna Beata Kwiatkowska, Maciej M. Syslo)
- Creativity Support Tools - Report of Workshop on Creativity Support Tools (Ben Shneiderman, Gerhard Fischer, M. Czerwinski, Brad Myers, Mitchel Resnick) (2005)
- 3. Design Principles for Tools to Support Creative Thinking (Mitchel Resnick, Brad Myers, Kumiyo Nakakoji, Ben Shneiderman, Randy Pausch, Ted Selker, Michael Eisenberg) (2005)
- 3. Design Principles for Tools to Support Creative Thinking (Mitchel Resnick, Brad Myers, Kumiyo Nakakoji, Ben Shneiderman, Randy Pausch, Ted Selker, Michael Eisenberg) (2005)
- Unterrichtskonzepte für informatische Bildung - 11. Fachtagung Informatik und Schule der Gesellschaft für Informatik (GI) in Dresden (28.-30. September 2005) (Steffen Friedrich) (2005)
- Informatische Grundkonzepte zu Beginn der Sekundarstufe I (Birgit Wursthorn)
- Informatische Grundkonzepte zu Beginn der Sekundarstufe I (Birgit Wursthorn)
- The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) (2006)
- Computer (ICT), Grundschule, Kindergarten und Neue Lernkultur (Hartmut Mitzlaff) (2007)
- Trauen wir uns, die Bruchrechnung abzuschaffen? - Lackmustest für die Anhänger der Bildungstechnologie (Seymour Papert)
- Computer und Lernen (Emil Zopfi)
- Early Mathematics Learning Through Exploration with Programmable Toys (Kate Highfield, Joanne Mulligan, John Hedberg) (2008)
- One Laptop Per Child (Mary Lou Jepsen) (2008)
- Interesse wecken und Grundkenntnisse vermitteln - 3. Münsteraner Workshop zur Schulinformatik - 7. Mai 2008 (Marco Thomas, Michael Weigend) (2008)
- Informatik und Verkehr - Modellieren mit Scratch (Michael Weigend)
- Informatik und Verkehr - Modellieren mit Scratch (Michael Weigend)
- Informatics Education - Supporting Computational Thinking - Third International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2008, Torun, Poland, July 1-4, 2008, Proceedings (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) (2008)
- Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools (Karin Freiermuth, Juraj Hromkovic, Björn Steffen) (2008)
- Creating and Testing Textbooks for Secondary Schools (Karin Freiermuth, Juraj Hromkovic, Björn Steffen) (2008)
- Lehrbuch Informatik - Vorkurs Programmieren, Geschichte und Begriffsbildung (Juraj Hromkovic) (2008)
- Einführung in die Programmierung mit LOGO - Lehrbuch für Unterricht und Selbststudium (Juraj Hromkovic) (2009)
- Ein Laptop für jedes Kind (OLPC) - Login Nr. 156 (2009)
- Programmierunterricht in welcher Programmiersprache? - Eine Streitfrage (Herbert Bruderer)
- Programmierunterricht in welcher Programmiersprache? - Eine Streitfrage (Herbert Bruderer)
- INFOS 2009 - 13. GI-Fachtagung Informatik und Schule (21. - 24. September 2009 in Berlin) (Bernhard Koerber) (2009)
- SIGCSE 2010 - Proceedings of the 41st ACM technical symposium on Computer science education, SIGCSE 2010, Milwaukee, Wisconsin, USA, March 10-13, 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) (2009)
- Braided Teaching in Secondary CS Education - Contexts, Continuity, and the Role of Programming (Arno Pasternak, Jan Vahrenhold) (2010)
- How programming environment shapes perception, learning and goals - logo vs. Scratch (Colleen M. Lewis) (2010)
- Braided Teaching in Secondary CS Education - Contexts, Continuity, and the Role of Programming (Arno Pasternak, Jan Vahrenhold) (2010)
- Scratch: Programming for All - "Digital fluency" should mean designing, creating, and remixing, not just browsing, chatting, and interacting. (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) (2009)
- Bildung Schweiz 11a/2009 - Sonderheft Computer und Internet (2009)
- Programmieren und denkend Probleme lösen (Herbert Bruderer, Dennis Komm)
- Programmieren und denkend Probleme lösen (Herbert Bruderer, Dennis Komm)
- Constructionism 2010 - Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century (2010)
- Setting Powerful Ideas to Music (Sterling Beckwith)
- Setting Powerful Ideas to Music (Sterling Beckwith)
- Robotique pédagogique et concepts préliminaires de la programmation à l’école maternelle - une étude de cas basée sur le jouet programmable Bee-Bot (Vassilis Komis, Anastasia Misirli) (2011)
- Computer Science Education 2/2011 (2011)
- Programmieren mit LOGO (Juraj Hromkovic, Lucia Keller, Giovanni Serafini, Björn Steffen) (2011)
- Programmieren lernen - Spielerischer Einstieg in die Software-Entwicklung (Oliver Lau) (2011)
- Informatik macht Schule - Bemühungen zur Förderung des Informatikunterrichts (Herbert Bruderer) (2011)
- Programmierunterricht in welcher Programmiersprache? - Eine Streitfrage
- Programmierunterricht in welcher Programmiersprache? - Eine Streitfrage
- Computational Thinking Patterns (Andri Ioannidou, Vicki E. Bennett, Alexander Repenning, Kyu Han Koh, Ashok R. Basawapatna) (2011)
- Lernen in der Netzwerkgesellschaft (Armin Medosch) (2011)
- Informatik in Bildung und Beruf - INFOS 2011 - 14. GI-Fachtagung Informatik und Schule (Marco Thomas) (2011)
- PicoCrickets als Zugang zur Informatik in der Grundschule (Ralf Romeike, Dominik Reichert)
- PicoCrickets als Zugang zur Informatik in der Grundschule (Ralf Romeike, Dominik Reichert)
- Informatics in Schools - Contributing to 21st Century Education (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) (2011)
- Teaching Programming at Primary Schools - Visions, Experiences, and Long-Term Research Prospects (Giovanni Serafini) (2011)
- Teaching Programming at Primary Schools - Visions, Experiences, and Long-Term Research Prospects (Giovanni Serafini) (2011)
- Bildung Schweiz 11a/2011 (2011)
- Kluger Spass: Programmieren in der Primarschule (Bernhard Matter)
- Kluger Spass: Programmieren in der Primarschule (Bernhard Matter)
- Berner Kids lassen die Dreiecke tanzen - Informatik ist kein Pflichtschulfach. Das Interesse der Kinder ist jedoch gross: Das zeigen Kurse der ETH. (Irena Kulka) (2011)
- Mit der Schildkröte in die Welt des Programmierens - Schülerinnen und Schüler lernen Grundzüge des Programmierens (Ralph Aschwanden) (2012)
- Konzepte für den Informatikunterricht an Primarschulen und auf der Sekundarstufe I (2012)
- Kinder und Jugendliche im Internet - Risiken und Interventionsmöglichkeiten (Urs Gasser, Sandra Cortesi, Jan Gerlach) (2012)
- Gedanken zu einer digitalen Didaktik (Peter Gasser)
- Gedanken zu einer digitalen Didaktik (Peter Gasser)
- Reviving Papert’s Dream (Mitchel Resnick) (2012)
- «Ich staune über den informatischen Analphabetismus in der Schweiz» - ETH-Professor Juraj Hromkovic über Informatik in der Schule, den Lehrplan 21 und «lächerlichen» Medienunterricht (Juraj Hromkovic, Simone Luchetta) (2012)
- Schulblatt Aargau und Solothurn 16/12 (2012)
- Konzepte für den frühen Informatikunterricht (Irena Kulka)
- Programmieren an der Primarschule (Bernhard Matter)
- Konzepte für den frühen Informatikunterricht (Irena Kulka)
- Digital gefordert - NZZ am Sonntag (2012)
- Wie die Schildkröte im Laptop laufen lernt - Besuch bei Primarschülern, die mit Logo lernen, kindergerecht zu programmieren (Simone Luchetta) (2012)
- Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages - 6th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2013, Oldenburg, Germany, February 26 - March 2, 2013. (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) (2013)
- Digitale Medien und Schule (Zeitschrift) - Schulpädagogik 7/2013 (2013)
- Digitale Medien und Schule aus medienpädagogischer Sicht - konzeptionelle Entwicklungen und empirische Forschung (Gerhard Tulodziecki, Silke Grafe)
- Digitale Medien und Schule aus medienpädagogischer Sicht - konzeptionelle Entwicklungen und empirische Forschung (Gerhard Tulodziecki, Silke Grafe)
- Uri spielt beim Informatikunterricht eine Vorreiterrolle - Positive Erfahrungen mit dem Projekt «Programmieren an der Primarschule» (Hasler Stiftung) (2013)
- «Jedes Kind muss programmieren lernen» (Juraj Hromkovic, Walter Jäggi) (2013)
- Sus à l’analphabétisme informatique! (Anna Lietti) (2013)
- Digitale Medien und Schule (Buch) - Zur Rolle digitaler Medien in Schulpädagogik und Lehrerbildung (Dietrich Karpa, Birgit Eickelmann, Silke Grafe) (2013)
- Digitale Medien und Schule aus medienpädagogischer Sicht - konzeptionelle Entwicklungen und empirische Forschung (Gerhard Tulodziecki, Silke Grafe)
- Digitale Medien und Schule aus medienpädagogischer Sicht - konzeptionelle Entwicklungen und empirische Forschung (Gerhard Tulodziecki, Silke Grafe)
- Afterword: What is a Dynabook? - Commentary on "A Personal Computer For Children of All Ages" (Alan Kay) (2013)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- Research on e-Learning and ICT in Education - Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives (Charalampos Karagiannidis, Panagiotis Politis, Ilias Karasavvidis) (2014)
- 8. Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education - A Conceptual Framework for Designing Educational Scenarios (Anastasia Misirli, Vassilis Komis) (2014)
- 8. Robotics and Programming Concepts in Early Childhood Education - A Conceptual Framework for Designing Educational Scenarios (Anastasia Misirli, Vassilis Komis) (2014)
- Spielerisches Kombinieren - Kinder lernen Programmieren - Die Pädagogische Hochschule fördert informatische Bildung bereits bei den Jüngsten (Irène Dietschi) (2014)
- Programmieren im Urnerland (Lukas Fürrer) (2014)
- Connected Code - Why Children Need to Learn Programming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)
- Programmierung interaktiver Grafiken - Eine Einführung mit ACSLogo. Band 1: Polygone, Spirolaterale, Rekursive Grafiken, L-Systeme. (Joachim Wedekind) (2014)
- Programmieren statt Frühfranzösisch (Matthias Schüssler) (2014)
- WiPSCE 2014 - Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Berlin, Germany, November 5-7, 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) (2014)
- Programmieren mit LOGO auf der Mittelstufe (Christa Dütsch, Stephan Dütsch) (2015)
- Scratch im Geometrieunterricht (Klaus-Tycho Förster) (2015)
- SIGCSE 2015 - Kansas City, MO, USA, March 4-7, 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) (2015)
- Scratch - A Way to Logo and Python (Mark Dorling, Dave White) (2015)
- Scratch - A Way to Logo and Python (Mark Dorling, Dave White) (2015)
- Teaching with Tablets (Helen Caldwell, James Bird) (2015)
- 8. Computing (Yasemin Allsop)
- Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) (2015)
- A Work in Progress Paper - Evaluating a Microworlds-based Learning Approach for Developing Literacy and Computational Thinking in Cross-curricular Contexts (Craig Jenkins) (2015)
- A Work in Progress Paper - Evaluating a Microworlds-based Learning Approach for Developing Literacy and Computational Thinking in Cross-curricular Contexts (Craig Jenkins) (2015)
- ICER 2015 - Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research, ICER 2015, Omaha, NE, USA, August 09 - 13, (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) (2015)
- Pflichtfach Informatik - Bildungsexperten fordern verpflichtenden Unterricht an allgemeinbildenden Schulen (Beate Barrein, Dorothee Wiegand) (2015)
- Visuelles Programmieren - LOG IN 181/182 (2015)
- Haben Sie noch ELAN? (Bernhard Koerber)
- Schildkrötengrafik zeitgemäß - Mit dreidimensionaler Turtle-Grafik genetisch zur objektorientierten Programmierung (Reinhard Oldenburg, Magnus Rabel, Jan Schuster)
- Haben Sie noch ELAN? (Bernhard Koerber)
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
- Computational Thinking: I do not think it means what you think it means (Lorena A Barba) (2016)
- Mehr als 0 und 1 - Schule in einer digitalisierten Welt (Beat Döbeli Honegger) (2016)
- 6. Wozu Informatik? (2016)
- 6. Wozu Informatik? (2016)
- Das ist kein Spiel (Jochen Bettzieche) (2016)
- Die Informatik aus der Spielkiste (Andreas Lorenz-Meyer) (2016)
- Spielend programmieren lernen - mit Scratch, Logo, Python, HTML und JavaScript (Max Wainerwright) (2016)
- Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception - 9th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016, Münster, Germany, October 13-15, 2016 (Andrej Brodnik, Françoise Tort) (2016)
- Bildung Schweiz 12/2016 (2016)
- The Seeds That Seymour Sowed (Mitchel Resnick) (2017)
- Misconceptions About Computer Science (Peter Denning, Matti Tedre, Pat Yongpradit) (2017)
- Maker Education (Stefan Aufenanger, Jasmin Bastian, Kathrin Mertes) (2017)
- Vom Doing zum Learning - Maker Education in der Schule
- Vom Doing zum Learning - Maker Education in der Schule
- «Man kann vor der Informatik nicht davonlaufen» (Juraj Hromkovic, Angelika Hardegger) (2017)
- Nicht nachdenken, programmieren! (Adrian Lobe) (2017)
- Wenn Primarschüler Programmieren lernen (Rebecca Blum) (2017)
- ZLV Magazin Juni 2017 - Das neue Fach Medien und Informatik (2017)
- Spannende und intensive Weiterbildung (Roland Schaller) (2017)
- Spannende und intensive Weiterbildung (Roland Schaller) (2017)
- Analyse und Klassifikation der Aufgaben des Lehrmittels «Programmieren mit LOGO» (Jens Maue, Juraj Hromkovic) (2017)
- Programmieren statt Häkeln (Petar Marjanovic) (2017)
- Coding as a Playground - Programming and Computational Thinking in the Early Childhood Classroom (Marina Umaschi Bers) (2017)
- Lifelong Kindergarten - Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play (Mitchel Resnick) (2017)
- Nutze die Macht der Algorithmen - Algorithmen Z2 (Urs Meier, Michel Hauswirth) (2017)
- Coding - Computer + Unterricht Nr. 107/2017 (Stefan Aufenanger) (2017)
- Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017 (Valentina Dagiene, Arto Hellas) (2017)
- 18. XLogoOnline - A Single-Page, Browser-Based Programming Environment for Schools Aiming at Reducing Cognitive Load on Pupils (Juraj Hromkovic, Giovanni Serafini, Jacqueline Staub)
- 18. XLogoOnline - A Single-Page, Browser-Based Programming Environment for Schools Aiming at Reducing Cognitive Load on Pupils (Juraj Hromkovic, Giovanni Serafini, Jacqueline Staub)
- Empowering learners with tools in CS education - Physical computing in secondary schools (Mareen Grillenberger, Ralf Romeike) (2018)
- Scale or Fail - Moving beyond self-selected computer science education in Switzerland (Alexander Repenning) (2018)
- Rundgang 2/2018 (2018)
- «Wir müssen vom Rollendenken wegkommen» (Jacqueline Staub, Yvonne Bugmann)
- «Wir müssen vom Rollendenken wegkommen» (Jacqueline Staub, Yvonne Bugmann)
- Programming Paradigms and Beyond (Shriram Krishnamurthi, Kathi Fisler) (2018)
- Einfach Informatik 5/6 - Programmieren (Juraj Hromkovic) (2018)
- Einfach Informatik 7-9 - Daten darstellen, verschlüsseln, komprimieren - Begleitband - Begleitband (Juraj Hromkovic) (2018)
- Einfach Informatik 7-9 - Programmieren - Begleitband - Begleitband (Juraj Hromkovic, Tobias Kohn) (2018)
- ICER 2018 - Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2018, Espoo, Finland, August 13-15, 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) (2018)
- Starting from Scratch - Outcomes of Early Computer Science Learning Experiences and Implications for What Comes Next (David Weintrop, Alexandria K. Hansen, Danielle B. Harlow, Diana Franklin) (2018)
- Starting from Scratch - Outcomes of Early Computer Science Learning Experiences and Implications for What Comes Next (David Weintrop, Alexandria K. Hansen, Danielle B. Harlow, Diana Franklin) (2018)
- Constructionism 2018 - August 20-25, Vilnius, Lithunia (Valentina Dagiene, Eglė Jasute) (2018)
- Login 189/190 (2018)
- Informatische Kompetenzen in der Grundschule - Sichtweisen und Bausteine (Marco Thomas)
- Informatische Kompetenzen in der Grundschule - Sichtweisen und Bausteine (Marco Thomas)
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- Einfach Informatik 5/6 - Programmieren (Begleitband) (Juraj Hromkovic) (2018)
- The Cambridge Handbook of Computing Education Research (Sally Fincher, Anthony V. Robins) (2019)
- 3. Computing Education (Paulo Blikstein, Sepehr Hejazi Moghadam) (2019)
- 3. Computing Education (Paulo Blikstein, Sepehr Hejazi Moghadam) (2019)
- Informatik Spektrum Sonderheft: Bildung und Informatik - Volume 42, Issue 2, April 2019 (2019)
- Programmierunterricht von Kindergarten bis zur Matura in einem Spiralcurriculum (Jacqueline Staub, Michelle Barnett, Nicole Trachsler)
- Programmierunterricht von Kindergarten bis zur Matura in einem Spiralcurriculum (Jacqueline Staub, Michelle Barnett, Nicole Trachsler)
- Inventive Minds - Marvin Minsky on Education (Marvin Minsky, Cynthia Solomon, Xiao Xiao) (2019)
- Making sense of making - critical issues in the integration of maker education into schools (Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn) (2019)
- Computational Thinking (Peter Denning, Matti Tedre) (2019)
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Implementing a Reverse Debugger for Logo (Renato Menta, Serena Pedrocchi, Jacqueline Staub, Dominic Weibel)
- Implementing a Reverse Debugger for Logo (Renato Menta, Serena Pedrocchi, Jacqueline Staub, Dominic Weibel)
- Programmiersprachen im Unterricht (Nicole Trachsler, Bernhard Matter) (2019)
- Designing Constructionist Futures - The Art, Theory, and Practice of Learning Designs (2020)
- Scratch and the Negligent Homicide of Mathland (Gary Stager) (2020)
- The turtle and the mouse - how constructivist learning theory shaped artificial intelligence and educational technology in the 1960s (Barbra Hof) (2020)
- Programming in K–6 - Understanding Errors and Supporting Autonomous Learning (Jacqueline Staub) (2021)
- Teaching Machines - The History of Personalized Learning (Audrey Watters) (2021)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Encouraging Task Creation Among Programming Teachers in Primary Schools (Jacqueline Staub, Zaheer Chothia, Larissa Schrempp, Pascal Wacker)
- Encouraging Task Creation Among Programming Teachers in Primary Schools (Jacqueline Staub, Zaheer Chothia, Larissa Schrempp, Pascal Wacker)
- Critically Conscious Computing - Methods for Secondary Education (Ami/Andrew J. Ko, Anne Beitlers, Brett Wortzman, Matt Davidson, Alannah Oleson, Mara Kirdani-Ryan, Stefania Druga) (2021)
- Education andTechnology - Key Issues and Debates (3rd edition) (Neil Selwyn) (2022)
- Die Entwicklung der Fachdidaktiken als wissenschaftliche Disziplinen in der Schweiz: Bilanz und Perspektiven - Vorpublikation der 5. Tagung Fachdidaktiken (2022)
- Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children - Developing and testing a new assessment tool (Marco Hartmann, Peter Edelsbrunner, Michael Hielscher, Giulia Paparo, Beat Döbeli Honegger, Eva Marinus) (2022)
- Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children - Developing and testing a new assessment tool (Marco Hartmann, Peter Edelsbrunner, Michael Hielscher, Giulia Paparo, Beat Döbeli Honegger, Eva Marinus) (2022)
- Beyond Coding - How Children Learn Human Values through Programming (Marina Umaschi Bers) (2022)
- Algorithmisches Denken in der Primarschule (Dennis Komm, Ulrich Hauser-Ehninger, Bernhard Matter, Nicole Roth, Jacqueline Staub) (2022)
- Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education - 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 (Andreas Bollin, Gerald Futschek) (2022)
- A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics (Jeremy Marbach, Alexandra Maximova, Jacqueline Staub)
- A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics (Jeremy Marbach, Alexandra Maximova, Jacqueline Staub)
- Was macht die Digitalisierung mit der Politik? (Björn Klein, Robin Schmidt) (2022)
- Digitalpolitik und Pädagogik - Zur Politik der technologischen Lösung pädagogischer Probleme und der pädagogischen Lösung technologiepolitischer Probleme – und darüber hinaus (Robin Schmidt)
- Digitalpolitik und Pädagogik - Zur Politik der technologischen Lösung pädagogischer Probleme und der pädagogischen Lösung technologiepolitischer Probleme – und darüber hinaus (Robin Schmidt)
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Computing Education Research in Schools (Valentina Dagienė, Yasemin Gülbahar, Natasa Grgurina, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr, Mikko Apiola, Gabrielė Stupurienė)
- Computing Education Research in Schools (Valentina Dagienė, Yasemin Gülbahar, Natasa Grgurina, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr, Mikko Apiola, Gabrielė Stupurienė)
- MIT Technology Review 6/2023 (2023)
- Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (Joy Lisi Rankin) (2023)
- Programmieren lernen funktioniert nicht für alle (Joy Lisi Rankin) (2023)
- ibis 2/1 (2024)
- Generative AI and Creative Learning - Concerns, Opportunities, and Choices (Mitchel Resnick) (2024)
- Vergleich der Informatikausbildung für angehende Primar- und Sekundarlehrpersonen an Deutschschweizer Pädagogischen Hochschulen (Larissa Meyer-Baron, Adrian Degonda, Bernadette Spieler, Thomas Schmalfeldt) (2024)
- Informatikunterricht im Zyklus 2: Variablen - Eine Design-Based-Research Studie (Lea Gisler) (2024)