/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Active on Facebook and Failing at School?

Meta-Analytic Findings on the Relationship Between Online Social Networking Activities and Academic Achievement
Caroline Marker, Timo Gnambs, Markus Appel
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The current paper presented four meta-analyses on the relationship between SNS use and academic achievement. Our work underscores the notion that SNS use is positively associated with academic achievement as long as SNS use is school-related. This is in contrast to fears of many parents and teachers that the influence of SNS is inevitable detrimental for academic achievement. SNS use unrelated to school, however, was associated with poorer academic achievement. However, all correlations identified in these meta-analyses were rather weak, only a small part of students’ achievement at school and university co-varied with SNS use. A meta-analytic investigation of the time displacement hypothesis found no support for the assumption that the intensity of social media activities is associated with less time spent for studying. Despite the proliferation of SNSs in societies around the world, social networking activities appear to be only weakly related to academic achievement.
Von Caroline Marker, Timo Gnambs, Markus Appel im Text Active on Facebook and Failing at School?
The popularity of social networking sites (SNSs) among adolescents and young adults has raised concerns that the intensity of using these platforms might be associated with lower academic achievement. The empirical findings on this issue, however, are anything but conclusive. Therefore, we present four random-effects meta-analyses including 59 independent samples (total N = 29,337) on the association between patterns of SNS use and grades. The meta-analyses identified small negative effects of ρ^ = − .07, 95% CI [− .12, − .02] for general SNS use and ρ^ = − .10, 95% CI [− .16, − .05] for SNS use related to multitasking. General SNS use was unrelated to the time spent studying for school (ρ^ = − .03, 95% CI [− 0.11, 0.06]) and no support for the time displacement hypothesis could be found in a meta-analytical mediation analysis. SNS use for academic purposes exhibited a small positive association, ρ^ = .08, 95% CI [.02, .14]. Hypotheses with regard to cross-cultural differences were not supported.
Von Caroline Marker, Timo Gnambs, Markus Appel im Text Active on Facebook and Failing at School?

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
facebook, Instagram, Metaanalysemeta-analysis, MultitaskingMultitasking, Schuleschool, SchulerfolgAcademic Achievement, social media / Soziale Mediensocial networking software, Twitter

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Effektstärke, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Active on Facebook and Failing at School?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 731 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.