Fostering Creativity through ComputingAman Yadav, Steve Cooper
Erstpublikation in: CACM, Volume 60 Issue 2, February 2017 Pages 31-33
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How creative thinking tools and computing
can be used to support creative human endeavors.
Von Aman Yadav, Steve Cooper im Text Fostering Creativity through Computing (2017) In this column, we have argued that
computing provides students with a
powerful mechanism to support their
creative thinking. However, we need
to carefully consider how we use the
affordances of computing tools rather
than merely putting them in front of
teachers and their students. We need
to address how teachers and their students use digital tools to engage in
creative thinking skills as discussed
in this column. We also need to develop measures that allow us to evaluate
whether and how computing supports
processes that aid students’ creativity.
Von Aman Yadav, Steve Cooper im Text Fostering Creativity through Computing (2017) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Informatik-Didaktik, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 6. Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum - Research and Practice (Aman Yadav, Phil Sands, Jon Good, Alex Lishinki)
- Computational Thinking in Education - A Pedagogical Perspective (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021)
- 8. Professional Development as a Bridge between Teacher Competencies and Computational Thinking Integration (Secil Caskurlu, Aman Yadav, Kyle Dunbar, Rafi Santo)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Fostering Creativity through Computing: Artikel als Volltext (: , 2825 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.