/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education

Case Study for Grade 6 Students Group
Yoshiaki Matsuzawa, Yoshiki Tanaka, Tomoya Kitani, Sanshiro Sakai
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingIn this paper, we demonstrated an evidence-based action research in an introductory programming class with the use of an information dashboard which provides coding metrics to visualize students’ engagement of their assignments. The information dashboard was designed for teachers to improve their classroom teaching using the same coding metrics which was verified in our previous research [9]. The system was equipped with a cross-filter functionality for exploring the entire classroom metrics. Accordingly, teachers can easily conduct a temporal analysis, an across-year comparison, and a cross metrics analysis. We examined the system for the improvement of the 5th year course using a dataset from the past four years from a non-CS introductory programming course at a university. Qualitative analysis was conducted using the discourse between teachers and teaching assistants with the proposed dashboard. The results showed that the system succeeded in promoting discourse, which included a clearer understanding of the class and its improvement, such as teaching method, assignments, or of students’ behavior.
Von Yoshiaki Matsuzawa, Yoshiki Tanaka, Tomoya Kitani, Sanshiro Sakai im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Esther Care , Sue Fitzgerald , Patrick Griffin , Mark Guzdial , Juha Helminen , Petri Ihantola , Matthew C. Jadud , Ville Karavirta , Gary Lewandowski , Barry McGaw , Jeannette M. Wing , Steven A. Wolfman

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research , Bildungeducation (Bildung) , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 6, 3, 3, 5, 7, 2, 2, 2, 8, 2, 1 32 61 1 481
2009 SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 2, 1, 7, 2, 3, 8, 9, 3, 1, 11, 1, 8 34 338 8 396
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 1, 7, 1, 4, 9, 11, 3, 1, 1, 4, 3, 7 27 66 7 783
2013 Koli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 2, 2, 4, 4, 2, 6, 11, 1, 1, 8, 2, 5 10 91 5 410
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 8, 7, 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15 189 21 15 1290
2006 local web  Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 7, 1, 2, 3, 5, 3, 2, 6, 3, 2, 5, 3 7 1 3 235
2013 local web  Recording and analyzing in-browser programming sessions (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta) 2 1 0 0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.