A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education Case Study for Grade 6 Students Group
Yoshiaki Matsuzawa, Yoshiki Tanaka, Tomoya Kitani, Sanshiro Sakai
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 619 bis 629), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper, we demonstrated an evidence-based action research in an introductory programming class with the use of an information dashboard which provides coding metrics to visualize students’ engagement of their assignments. The information dashboard was designed for teachers to improve their classroom teaching using the same coding metrics which was verified in our previous research [9]. The system was equipped with a cross-filter functionality for exploring the entire classroom metrics. Accordingly, teachers can easily conduct a temporal analysis, an across-year comparison, and a cross metrics analysis. We examined the system for the improvement of the 5th year course using a dataset from the past four years from a non-CS introductory programming course at a university. Qualitative analysis was conducted using the discourse between teachers and teaching assistants with the proposed dashboard. The results showed that the system succeeded in promoting discourse, which included a clearer understanding of the class and its improvement, such as teaching method, assignments, or of students’ behavior.
Von Yoshiaki Matsuzawa, Yoshiki Tanaka, Tomoya Kitani, Sanshiro Sakai im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Esther Care , Sue Fitzgerald , Patrick Griffin , Mark Guzdial , Juha Helminen , Petri Ihantola , Matthew C. Jadud , Ville Karavirta , Gary Lewandowski , Barry McGaw , Jeannette M. Wing , Steven A. Wolfman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | action researchaction research , Bildungeducation (Bildung) , Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 2791 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.