Python in Education |
Zusammenfassungen
You’ve probably heard about the computing revolution in schools, and perhaps you’ve even heard of the Raspberry Pi. The Python programming language is at the center of these fundamental changes in computing education. Whether you’re a programmer, teacher, student, or parent, this report arms you with the facts and information you need to understand where Python sits within this context.
Author Nicholas Tollervey takes you through the features that make Python appropriate for education, and explains how an active Python community supports educational outreach. You’ll also learn how Raspberry Pi is inspiring a new generation of programmers—with Python’s help.
- Programmers: Learn how you and your colleagues may continue your professional development by supporting the next generation of programmers.
- Teachers: Find out how to learn about Python, get involved with and find support from the wider Python community, and become acquainted with the story of Python (an interesting subject in itself when teaching computing).
- Students: Discover where to learn Python and how to get in touch with the wider community.
- Parents: Get the information you need to support your child, dismiss fears and uncertainties you may have, and find answers to some of your questions about learning to program with Python.
Nicholas H. Tollervey is a classically trained musician, philosophy graduate, teacher, writer, and software developer. He’s just like this biography: concise, honest, and full of useful information.
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Intelligenz, LehrerIn, Lehrplan 21, Notebooks an Schulen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Python in Education: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3822 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28) | |
Python in Education: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3822 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.