/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

SIGCSE 1993

Proceedings of the 24th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 1993, Indianapolis, Indiana, USA, February 18-19, 1993
Bruce J. Klein, Cary Laxer, Frank H. Young ,

Teil der Symposium on Computer Science Education (SIGCSE)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • An example from artificial intelligence for CS1 (Seite 1 - 5) (Lowell A. Carmony, Robert L. Holliday) (1993) local web 
  • Teaching parameter passing by example using thunks in C and C++ (Seite 10 - 14) (John Bergin, Stuart Greenfield) (1993) local web 
  • A «curriculum-cycle» environment for teaching programming (Seite 15 - 19) (Spiros Mancoridis, Richard C. Holt, David A. Penny) (1993) local web 
  • A logic programming environment for teaching mathematical concepts of computer science (Seite 20 - 24) (Norman Neff) (1993) local web 
  • Programming languages-comparatively speaking (Seite 25 - 29) (Bruce R. Maxim) (1993) local web 
  • Teaching artificial intelligence as the year 2000 approaches (Seite 38 - 42) (Michele R. LaRusch) (1993) local web 
  • The internet programming contest - a report and philosophy (Seite 48 - 52) (Vivek Khera, , David Kotz) (1993) local web 
  • A top-down approach to teaching an introductory computer science course (Seite 58 - 62) (Thomas B. Hilburn) (1993) local web 
  • Scientific investigation in a breadth-first approach to introductory computer science (Seite 63 - 67) (Thomas K. Moore) (1993) local web 
  • CSP laboratory (Seite 91 - 95) (Jacek Olszewski) (1993) local web 
  • Data parallel programming - a transition from serial to parallel computing (Seite 96 - 100) (Janet Hartman, Dean Sanders) (1993) local web 
  • A hypertext module for teaching user interface design (Seite 107 - 111) (Martin L. Barrett) (1993) local web 
  • A project-intensive software design course (Seite 112 - 116) (Evans J. Adams) (1993) local web 
  • Using C in CS1 - evaluating the Stanford experience (Seite 117 - 121) (Eric S. Roberts) (1993) local web 
  • Emphasizing the process in delivering CS-1 (Seite 127 - 130) (V. Arnie Dyck) (1993) local web 
  • An honors computer science seminar for undergraduate non-majors (Seite 141 - 144) () (1993) local web 
  • An Ethernet performance simulator for undergraduate networking (Seite 145 - 150) (B. Lewis Barnett III) (1993) local web 
  • Design and construction of the Very Simple Computer (VSC) - a laboratory project for an undergraduate computer architecture course (Seite 151 - 154) (Robert A. Pilgrim) (1993) local web 
  • Getting research students started - a tale of two courses (Seite 165 - 169) (, Timothy C. Bell) (1993) local web 
  • Laboratories and other educational experiences based on Curricula '91 (Seite 175 - 179) (Angela Goh, Peng-Chor Leong) (1993) local web 
  • Gateway laboratories - integrated, interactive learning modules (Seite 180 - 184) (Bruce Cowley, Greg W. Scragg, ) (1993) local web 
  • Scheduled supervised laboratories in CS1 - a comparative analysis (Seite 185 - 188) (Joseph E. Lang, Barbara A. Smith) (1993) local web 
  • Attracting women to tertiary computing courses (Seite 208 - 212) (G. Joy Teague, Valerie A. Clarke) (1993) local web 
  • An improved first year course taking into account third world students (Seite 213 - 217) (Conrad Mueller, Sheila Rock, Ian D. Sanders) (1993) local web 
  • Ethercom - a studyof audio processes and synchronization (Seite 218 - 222) (Richard Rybacki, Kay A. Robbins, Steven Robbins) (1993) local web 
  • The design and implementation of a Unix classroom (Seite 223 - 227) () (1993) local web 
  • Possible models diagrams - a visual alternative to truth tables (Seite 232 - 236) (Matthew C. Clarke) (1993) local web 
  • Simulation and visualization tools for teaching parallel merge sort (Seite 237 - 241) (Robin Trahan, ) (1993) local web 
  • A software testbed for advanced projects in real-time and distributed computing (Seite 247 - 250) () (1993) local web 
  • A graduate course in computing security technology (Seite 251 - 255) (Edward Amoroso) (1993) local web 
  • Dealing with different levels of abstraction in a data structures course (Seite 261 - 264) (David B. Levine) (1993) local web 
  • The object oriented paradigm in CS 1 (Seite 265 - 269) (Richard J. Reid) (1993) local web 
  • Developing oral communication skills of computer science undergraduates (Seite 279 - 282) (Gary McDonald, Merry McDonald) (1993) local web 
  • A software project management course role-play-team-project approach emphasizing written and oral communication skills (Seite 283 - 287) (Sarah L. Sullivan) (1993) local web 
  • Improving mentoring for women in computer science fields (abstract) (Seite 294 - 294) (, Anita Borg, J. Paul Myers Jr.) (1993) local web 
  • Approaches to teaching parallel processing on the undergraduate level (abstract) (Seite 298 - 298) (Angela B. Shiflet, Scott R. Cannon, Terry J. Frederick, Janet Hartman, Marsha Meredith, Chris Nevison, Dean Sanders) (1993) local web 
  • Successful associate degree programs in the computing sciences (Seite 299 - 299) (Suzanne E. Gladfelter, William C. Harris, Karl J. Klee) (1993) local web 
  • Issues in the choice of programming language for CS 1 (abstract) (Seite 301 - 301) (Rhys Price Jones, Doug Cooper, Daniel P. Friedman, Richard C. Holt, Peter Robinson 0001) (1993)
  • Final report (abstract) - curricula for two-year degree programs in computer sciences, and computing and engineering technology (Seite 302 - 302) (Karl J. Klee, ) (1993) local web 
  • Research experience for undergraduates (abstract) (Seite 303 - 303) (Antonio M. Lopez Jr., Gerald L. Engel, Herbert L. Dershem, Santa Wiltz) (1993) local web 
  • Final report - curricula for two-year college task force subgroup: computing for other disciplines (Seite 310 - 310) (Richard H. Austing, Therese Jones) (1993) local web 
  • The power of OOPS (abstract) - heterogeneous data structures in C++ (Seite 311 - 311) (Richard G. Epstein) (1993) local web 

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Frederick P. Brooks , Stephen R. Graubard , Edward R. Tufte

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatiklehrveranstaltung auf Hochschulebene , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , ökonomisches Kapital
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local  Computerization and Controversy2, 3, 7, 2, 3, 7, 6, 5, 1, 5, 1, 5 20 51 5 49
1972 local  The Mythical Man-Month (Frederick P. Brooks) 2, 3, 2, 7, 6, 1, 8, 10, 1, 13, 1, 5 69 7 5 3379
1983  local  The Visual Display of Quantitative Information (Edward R. Tufte) 1, 3, 6, 2, 4, 8, 1, 2, 1, 12, 2, 12 61 6 12 3639
1988 local  The Artificial Intelligence Debate (Stephen R. Graubard) 1, 2, 2, 9, 6, 10, 8, 4, 1, 10, 1, 6 26 44 6 360

iconDieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Teaching parameter passing by example using thunks in C and C++: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 465 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Programming languages-comparatively speaking: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 423 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A hypertext module for teaching user interface design: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 511 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A project-intensive software design course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 479 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Emphasizing the process in delivering CS-1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 414 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW An honors computer science seminar for undergraduate non-majors: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 345 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Laboratories and other educational experiences based on Curricula '91: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 527 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Gateway laboratories: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 567 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW The design and implementation of a Unix classroom: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 511 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Simulation and visualization tools for teaching parallel merge sort: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 510 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A software testbed for advanced projects in real-time and distributed computing: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 322 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW A graduate course in computing security technology: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 463 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Dealing with different levels of abstraction in a data structures course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 500 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW The object oriented paradigm in CS 1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 359 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Developing oral communication skills of computer science undergraduates: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 345 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Successful associate degree programs in the computing sciences: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 44 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Final report (abstract): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 38 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Research experience for undergraduates (abstract): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 89 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Final report: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 46 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Design and construction of the Very Simple Computer (VSC): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 361 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW An improved first year course taking into account third world students: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 591 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW An example from artificial intelligence for CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 566 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW A "curriculum-cycle" environment for teaching programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 496 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW A logic programming environment for teaching mathematical concepts of computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 425 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Teaching artificial intelligence as the year 2000 approaches: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 669 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW The internet programming contest: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 516 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)
Auf dem WWW A top-down approach to teaching an introductory computer science course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 451 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Scientific investigation in a breadth-first approach to introductory computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 630 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW CSP laboratory: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 615 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Data parallel programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 329 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Using C in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 628 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW An Ethernet performance simulator for undergraduate networking: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 544 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW Getting research students started: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 524 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Scheduled supervised laboratories in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 364 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Attracting women to tertiary computing courses: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 486 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Ethercom: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 487 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW Possible models diagrams: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 361 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28)
Auf dem WWW A software project management course role-play-team-project approach emphasizing written and oral communication skills: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 496 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-05-11)
Auf dem WWW Improving mentoring for women in computer science fields (abstract): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 89 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Auf dem WWW Approaches to teaching parallel processing on the undergraduate level (abstract): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 60 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)
Auf dem WWW The power of OOPS (abstract): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 27 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Proceedings of the 24th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 1993, Indianapolis, Indiana, USA, February 18-19, 1993 D - - 1 1993 0897915658 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.