/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

WikiTrails

Augmenting Wiki Structure for Collaborative Interdisciplinary Learning
Silvan Reinhold
Zu finden in: WikiSym 2006, 2006
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikis are currently in high demand in a large variety of fields, due to their simplicity and flexible nature. Documentation, reporting, project management, online glossaries and dictionaries, discussion groups, or information systems are just a few examples of possible Wiki applications. Their popularity has also begun drawing the attention of teachers and educators, who realize that Wikis facilitate collaborative finding, shaping, and sharing of knowledge, as well as communications, all of which are essential properties in an educational context. In order to leverage the possibilities that Wiki systems offer for didactic and interdisciplinary scenarios, this paper examines how Wiki functionality can be extended in order to better suit the requirements posed by such environments and their participants. A concept is suggested that allows building context and structure around the content and existing information organization, using trails, or paths, through the Wiki content. These can either be manually added by teachers and tutors, or inferred automatically through an integrated tracking mechanism that makes use of the implicit navigational information left behind by the users as they browse the Wiki. Finally, an actual implementation of the concept is presented and discussed, followed by an outlook on future developments and possible uses.
Von Silvan Reinhold im Konferenz-Band WikiSym 2006 (2006) im Text WikiTrails

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Ward Cunningham, Beat Döbeli Honegger, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Daniel Jonietz, Bo Leuf

Begriffe
KB IB clear
Didaktikdidactics, Systemsystem, Systemik, Visualisierungvisualization, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001  local The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 62, 21, 19, 16, 21, 29, 16, 20, 14, 9, 8, 61065464173
2005DeLFI 200553, 40, 24, 31, 31, 29, 30, 15, 30, 23, 22, 2419193243913
2005  Praxisband INFOS 2005 (Holger Roland) 7, 8, 7, 15, 7, 13, 12, 6, 10, 1, 5, 52415943
2005  WikiSym 200517, 12, 16, 8, 7, 16, 8, 18, 19, 5, 12, 4706341874
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local Use of Collaborative Multimedia in Computer Science Classes (Mark Guzdial) 8, 12, 11, 11, 5, 11, 12, 13, 15, 8, 9, 831281101
2005 local web Ein Wiki als Lernumgebung? (Daniel Jonietz) 21, 15, 14, 14, 8, 19, 12, 15, 11, 5, 6, 5123351739
2005Einsatz eines Wikis als Lernumgebung (Daniel Jonietz) 9, 3, 4, 6, 1, 6, 4, 9, 10, 3, 4, 12121737
2005 local web Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 18, 8, 10, 8, 9, 18, 7, 14, 16, 5, 6, 7241471494
2005 local web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 6, 5, 6, 8, 5, 13, 8, 8, 11, 2, 5, 43194925

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW WikiTrails: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.