/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Wiki as a Teaching Tool

Kevin R. Parker, Joseph T. Chao
Erstpublikation in: Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects, 3, S. 57-72
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jan HodelParker schildert verschiedene Nutzungsmöglichkeiten von Wikis in Unterrichts- und Bildungssituationen und nennt insbesondere das Einüben von Schreibkompetenzen, aber auch den Einsatz für das Distanzlernen. Zudem geht er auf Unterschiede von Weblogs und Wikis ein.
Quelle: weblog.histnet.ch
Von Jan Hodel, erfasst im Biblionetz am 02.07.2007
This paper will focus on the use of wikis in the classroom, beginning with a brief look at learning approaches that can be furthered through wikis, followed by a review of the current state of wiki use in education. It will then consider additional uses of wikis in education, and conclude with a discussion of appropriate uses of wikis rather than blogs.
Von Kevin R. Parker, Joseph T. Chao im Text Wiki as a Teaching Tool (2007)
Wikis are one of many Web 2.0 components that can be used to enhance the learning process. A wiki is a web communication and collaboration tool that can be used to engage students in learning with others within a collaborative environment. This paper explains wiki usage, investigates its contribution to various learning paradigms, examines the current literature on wiki use in education, and suggests additional uses in teaching software engineering.
Von Kevin R. Parker, Joseph T. Chao im Text Wiki as a Teaching Tool (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Carl Bereiter, Joseph Bergin, Amy Bruckman, Axel Bruns, Karen Carroll, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Andrea Forte, Renée Fountain, Mark Guzdial, Lissa Holloway-Attaway, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Brian Lamb, Pete Ludovice, Andreas Lund, Stewart Mader, Tom Morley, Michele Notari, Matthew Realff, Silvan Reinhold, Jochen Rick, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Linda Schwartz, Ole Smordal, David Turner, Brandy Walker, Chien-min Wang

Begriffe
KB IB clear
Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Schreibenwriting, social softwaresocial software, Software EngineeringSoftware Engineering, Versionsverwaltungrevision control, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 9, 7, 5, 9, 8, 14, 9, 6, 6, 8, 5, 3995031256
2002 local secure Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 8, 6, 6, 8, 8, 15, 6, 6, 9, 5, 6, 1455511570
2003 local secure web Scripting Strategies in Computer Supported Collaborative Learning Environments (Michele Notari) 7, 9, 7, 13, 16, 15, 12, 8, 12, 6, 10, 652961440
2004New Tools for Back-to-School13, 5, 6, 6, 5, 16, 7, 10, 5, 1, 5, 6454461405
2005  WikiSym 200517, 12, 16, 8, 7, 16, 8, 18, 19, 5, 12, 4706341874
2006Digital Game-Based Learning4, 5, 5, 6, 2, 7, 7, 6, 7, 4, 4, 417154775
2006WikiSym 200610, 11, 8, 19, 15, 20, 15, 13, 33, 15, 17, 84812281908
2006 local secure web Using Wiki in Education (Stewart Mader) 16, 9, 8, 19, 14, 14, 15, 10, 13, 5, 6, 843781191
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local secure web Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 4, 3, 7, 9, 10, 16, 10, 6, 8, 4, 5, 550751582
2001 local secure Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 9, 12, 12, 12, 15, 19, 12, 15, 12, 5, 7, 5262152220
2002 local secure Collaborative Learning at Low Cost (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker) 1, 4, 1, 4, 6, 7, 3, 8, 6, 6, 7, 111141885
2002Teaching on the wiki web (Joseph Bergin) 8, 3, 3, 10, 4, 5, 8, 14, 17, 13, 7, 4844738
2002 local secure web When Collaboration doesn't work (Mark Guzdial, Pete Ludovice, Matthew Realff, Tom Morley, Karen Carroll) 6, 7, 7, 9, 8, 11, 6, 10, 8, 8, 8, 6356306
2004 local secure web Extending the Wiki Paradigm for Use in the Classroom (Chien-min Wang, David Turner) 20, 8, 12, 15, 9, 13, 14, 11, 11, 14, 8, 11121011929
2004 local secure web Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 5, 6, 7, 9, 9, 17, 11, 11, 10, 6, 8, 4171341096
2004 local secure web Wide Open Spaces (Brian Lamb) 5, 3, 4, 6, 4, 9, 6, 10, 7, 3, 2, 5331651114
2005 local secure web Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 18, 8, 10, 8, 9, 18, 7, 14, 16, 5, 6, 7241471494
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 6, 5, 6, 8, 5, 13, 8, 8, 11, 2, 5, 43194925
2006 local secure From Wikipedia to the Classroom (Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 5, 3, 6, 9, 19, 7, 12, 9, 5, 3, 214212797
2006 local secure web Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 2, 2, 1, 3, 3, 4, 3, 6, 4, 6, 3, 3713312
2006 local secure Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 4, 4, 4, 7, 5, 9, 8, 5, 6, 3, 2, 614176785
2006 local secure web WikiTrails (Silvan Reinhold) 6, 3, 3, 10, 3, 7, 11, 10, 14, 1, 3, 69136749
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 12200
2007 local secure web Wiki Pedagogy (Renée Fountain) 3, 8, 3, 4, 5, 7, 12, 9, 7, 3, 5, 38133633

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon17 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Wiki as a Teaching Tool: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 115 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.