Concept Mapping as a Mediator of Constructivist LearningGregory MacKinnon
Zu finden in: Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Seite 505 bis 528), 2009
![]() ![]() |
![]() |

Zusammenfassungen
This chapter on electronic concept mapping introduces a specific example of a learning technology that has potential for serving and promoting an emerging set of identified literacies in today’s youth. The chapter begins with a discussion of the nature of the modern student and the literacies that are most likely to serve them well as they integrate into an increasingly technological information-based society. A discussion of the historical development of the concept map and its defining characteristics will follow. The range of applications of concept maps in K-12 classrooms will then be discussed with additional comments regarding teacher development both in preservice and inservice settings. The chapter will close with a discussion of the particular literacies served by electronic concept mapping.
Von Gregory MacKinnon im Buch Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (2009) im Text Concept Mapping as a Mediator of Constructivist Learning
Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Mauri Åhlberg , D.P. Ausubel , Josianne Basque , Carl Bereiter , John Seely Brown , Allan Collins , P. Duguid , D. B. Gowin , David H. Jonassen , Tanja Keller , Marie-Claude Lavoie , Joseph D. Novak , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Neil Postman , Marlene Scardamalia , Sigmar-Olaf Tergan , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Concept Maps eignen sich zur Beurteilung von SchülerInnen.
Concept Maps sind nicht das Gleiche wie Mind Maps | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.