/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Learning of Translation

The Case of TransWiki in Macao
Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari
Erstpublikation in: OpenSym ’14, August 27-29 2014, Berlin, Germany
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariPedagogy has undergone a paradigm shift since the focus changed from uni-directional transmission to collaborative construction of knowledge. The social constructivist approach calls for pedagogy to facilitate interaction between learners involved in collaborative problem solving of real life tasks. This paper describes a wikibased implementation of this approach (TransWiki) in the learning of translation. The paper examines issues that arise both from the perspective of the learner/user and the pedagogue and discusses solutions supported by the customization of the wiki system. User surveys and a case study indicate that the platform for collaboration is generally well received, but there is marked ambivalence with regard to the advantages of asynchronous collaboration through TransWiki over real-time face-to-face discussions. From the perspective of the instructor, the platform is seen as enabling scaffolding and providing a wealth of data that could inform pedagogy.
Von Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari im Text Collaborative Learning of Translation

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Brad Belbas, Carl Bereiter, Axel Bruns, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Christine Greenhow, Sarah Guth, Sal Humphreys, Andreas Lund, Michele Notari, Xavier de Pedro Puente, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Sonja Schär, Martin Schellenberg, Linda Schwartz, Ole Smordal

Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Paradigmaparadigm, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 1, 8, 12, 7, 2, 9, 9, 7, 5, 9, 8, 149950141219
2005  WikiSym 20055, 8, 11, 12, 12, 16, 17, 12, 16, 8, 7, 166962161808
2006WikiSym 20065, 6, 8, 8, 16, 14, 10, 11, 8, 19, 15, 2048122201807
2007International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 21, 2, 4, 6, 2, 14, 16, 14, 10, 11, 7, 1483314419
2007WikiSym 20075, 12, 10, 14, 13, 21, 17, 16, 16, 17, 22, 2331146231459
2012Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 5, 7, 8, 15, 14, 20, 22, 14, 16, 15, 7, 1637116871
2012 local secure Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 12, 6, 6, 13, 9, 16, 14, 9, 13, 9, 9, 135129131002
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local secure web Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 2, 11, 17, 8, 4, 4, 4, 3, 7, 9, 10, 16507161544
2004 local secure web Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 6, 4, 5, 9, 10, 10, 5, 6, 7, 9, 9, 171713171046
2005 local secure web Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 3, 9, 7, 11, 12, 14, 18, 8, 10, 8, 9, 182414181439
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 7, 12, 12, 5, 7, 6, 5, 6, 8, 5, 1330913887
2006 local secure Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 1, 7, 12, 6, 2, 2, 4, 4, 4, 7, 5, 914179755
2007Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education (Christine Greenhow, Brad Belbas) 1100
2007 local secure web Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 1, 2, 1, 4, 2, 4, 3, 3, 3, 5, 2, 6496342
2007 local secure Wikis in Education (Sarah Guth) 2, 4, 5, 12, 6, 7, 10, 3, 3, 11, 4, 76297776
2007 local secure New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning (Xavier de Pedro Puente) 3, 3, 3, 5, 8, 5, 3, 10, 8, 5, 5, 1531415782
2012Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 3, 7, 2, 12, 10, 12, 7, 7, 9, 8, 11, 1834118616
2013 local secure web Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) 3, 7, 2, 10, 8, 6, 8, 2, 6, 8, 3, 1012110378

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.