Wikis in EducationIs Public Better?
Sarah Guth
Zu finden in: WikiSym 2007, 2007
|
![]() |

Zusammenfassungen

Wikis are being used in educational settings more and more but they are often installed within existing institutional Learning Management Systems (LMS) and as such are private, i.e. readable and editable only with a password, or semi-public, i.e. readable but not editable without a password. What differentiates the use of social software tools such as wikis in the classroom from other traditional computer mediated communication (CMC) tools is that they enable communication between people and knowledge sharing beyond the limits of the classroom and classroom activities. This paper investigates whether or not closing a wiki limits the very potential the tool has in education. Based on a brief review of the literature on wikis in education, the first section discusses how the benefits of wikis might be greater when they are public. This is followed by a description of two courses carried out at the University of Padua, one using a semi-public wiki and the other a public wiki. The same groups of students contributed to both wikis over two semesters and conclusions on the advantages and disadvantages of using a public wiki are drawn from a qualitative analysis of the data gathered. The preliminary findings are then used to suggest that a compromise between public and private wikis in education might provide the ideal learning environment.
Von Sarah Guth im Konferenz-Band WikiSym 2007 (2007) im Text Wikis in Education
Bemerkungen

Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Naomi Augar , Axel Bruns , Todd Bryant , Stephen Downes , Jim Giles , Sal Humphreys , Brian Lamb , Andreas Lund , Ruth Raitman , Gilly Salmon , Ole Smordal , Wanlei Zhou | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile.
Wiki eignet sich sehr für kollaboratives Schreibenwikis are very suitable for collaborative writing Wiki in der Aus- und Weiterbildung fördert die Verantwortungsfähigkeitwikis in education foster the responsability Wiki vereinfacht das Veröffentlichen im Internet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication
, del.icio.us
, flickr
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Folksonomy, Podcasts in education, RSS, Schreiben am Computer, Weblogs in education |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
- Proceedings der WikiSym2007 (November 2007)
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
5 Erwähnungen 
- Collaborative Learning of Translation - The Case of TransWiki in Macao (Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari)
- EdMedia 2008 (2008)
- Unterwegs auf dem Wiki-Way - Wikis in Lehr- und Lernsettings (Stefanie Panke, Anne Thillosen) (2008)
- Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Rita de Cássia Veiga Marriott, Patricia Lupion Torres) (2009)
- Social Software and Language Acquisition (Sarah Guth, Corrado Petrucco)
- Social Software and Language Acquisition (Sarah Guth, Corrado Petrucco)
- WikiSym 2009 (2009)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieses Konferenz-Paper auch schon in Blogpostings erwähnt.