/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments

Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 313 bis 343), 1992
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Roy PeaComputer tools for learning are often thought of as providing practice in working with symbolic representations. We exemplify a different perspective in which the technology augments the kinds of learning conversations that can take place. Research from the Optics Dynagrams Project illustrates contributions from this perspective. I will describe pre-intervention learning environment characteristics and student learning, our design strategy for new activities and technologies to address problems we observed, and results with a classroom field test of our redesigned learning environment. In the Dynagrams learning environment, small groups of students work with a software simulation of phenomena of geometrical optics. They observe optical situations in the world or laboratory, use dynamic diagramming tools to make predictions and arguments to justify them based on scientific principles, definitions, or prior experiences, and test these predictions in runs of their simulation models. The dynamic diagrams become symbolic vehicles for externalizing student cognitions for peers and teacher, as well as the topic for negotiating group and individual understanding toward physics norms. The pedagogical goal is to have students become better able to engage in appropriate conversations about the conceptual content they are investigating. Such inquiry-focused discourse is a fundamental part of learning environments in authentic practices outside schools; our aim is to examine ways for augmenting such learning conversations in schools.
Von Roy Pea im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Christina L. Allen, John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Allan Collins, P. Duguid, Fernando Flores, Jill H. Larkin, Bruno Latour, S. E. Newmann, Herbert Simon, Elliot Soloway, Terry Winograd, Steve Woolgar

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Lernenlearning, Repräsentationstrias / EIS-Prinzip, symbolische Repräsentationsymbolic representation, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Child's Talk (Jerome S. Bruner) 3000
1960 local  The Process of Education (Jerome S. Bruner) 6, 11, 2, 2, 9, 2, 5, 2, 5, 8, 3, 9861692730
1979 local  Laboratory Life (Bruno Latour, Steve Woolgar) 1, 8, 2, 6, 1, 4, 1, 4, 6, 4, 2, 81748451
1987  local  Understanding Computers and Cognition (Terry Winograd, Fernando Flores) 9, 8, 5, 6, 7, 2, 7, 3, 6, 3, 7, 1099187108275
1989 Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 8, 2, 13, 1, 4, 8, 5, 3, 6, 3, 4, 81341482227
1992 Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 9, 3, 13, 1, 3, 7, 1, 3, 5, 4, 3, 714707645
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 11, 3, 12, 1, 6, 5, 3, 1, 7, 2, 4, 91599347
1987 local web  Why a Diagram is (Sometimes) Worth Ten Thousand Words (Jill H. Larkin, Herbert Simon) 1, 9, 2, 11, 1, 7, 6, 5, 5, 2, 4, 71157619
1989 local  Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 5, 8, 1, 5, 7, 1, 5, 2, 5, 6, 4, 81041183198
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 10, 2, 11, 1, 11, 1, 1, 1, 11, 1, 2, 117111111747
1992 Multimedia Learning Environments Designed with Organizing Principles from Non-School Settings (Christina L. Allen) 1, 1, 2, 2, 2, 5, 1, 3, 1, 1, 1, 6206148

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Augmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1113 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.