Computer Support for Collaborative LearningFoundations for a CSCL Community - Proceedings of CSCL 2002
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Bemerkungen zu diesem Konferenz-Band
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Kapitel
- Collaborative Learning at Low Cost - CoWeb Use in English Composition (Jochen Rick, Mark Guzdial, Karen Carroll, Lissa Holloway-Attaway, Brandy Walker)
- Dewey's Contribution to the Foundations of CSCL Research (Timothy D. Koschmann)
- Fostering computer supported collaborative learning with cooperation scripts and scaffolds (Armin Weinberger, Frank Fischer, Heinz Mandl)
- A walk on the WILD side - How wireless handhelds may change CSCL (Seite 51 - 60) (Jeremy Roschelle, Roy Pea) (2002)
- Contributions to a Theoretical Framework for CSCL (Seite 62 - 71) (2002)
- Task and Interaction Regulation in Controlling a Traffic Simulation (Seite 301 - 302) (Patrick Jermann)
Dieser Konferenz-Band erwähnt ...
Dieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Schreiben am Computer, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
45 Erwähnungen
- Classroom Response Systems - A Review of the Literature (Carmen Fies, Jill Marshall)
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- Palm Education Pioneers Program - Final Evaluation Report (Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey) (2002)
- CSCL 2 - Carrying Forward the Conversation (Computers, Cognition, and Work) (Rogers Hall, Timothy D. Koschmann, Naomi Miyake) (2002)
- Lernprotokollunterstütztes Lernen - ein Vergleich zwischen unstrukturiertem und systemkontrolliertem diskursivem Lernen im Netz (Hans-Rüdiger Pfister, Martin Mühlpfordt, Werner Müller) (2003)
- Unlocking the learning value of wireless mobile devices (Jeremy Roschelle) (2003)
- Computer supported collaborative learning using wirelessly interconnected handheld computers (Gustavo Zurita, Miguel Nussbaum) (2003)
- Educational scenarios for cooperative use of Personal Digital Assistants (Niels Pinkwart, Heinz Ulrich Hoppe, M. Milrad, J. Perez) (2003)
- DeLFI 2004 - Tagung der Fachgruppe e-Learning der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 6.-8. September 2004 in Paderborn (Gregor Engels, Silke Seehusen) (2004)
- Die Interaktive Vorlesung in der Praxis (Nicolai Scheele, Anja Wessels, Wolfgang Effelsberg) (2004)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold)
- Mobiles CSCL in der universitären Lehre - Best Practices und kritische Erfolgsfaktoren (Abel Rey) (2004)
- Envisioning the Handheld-Centric Classroom (Cathleen Norris, Elliot Soloway) (2004)
- The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) (2004)
- 4. Content analysis: What are they talking about?
- 6. The effect of functional roles on perceived group efficiency during computer-supported collaborative learning: A matter of triangulation
- Journal of Universal Computing Science 3/2005 (2005)
- Small Groups Learning Synchronously Online at the Workplace - The Interaction of Factors Determining Outcome and Acceptance (Stefan Münzer, Bo Xiao)
- Wiki as a Tool for Web-based Collaborative Story Telling in Primary School - a Case Study (Alain Désilets, Sébastien Paquet) (2005)
- WikiSym 2005 - Conference Proceedings of the 2005 International Symposium on Wikis, San Diego, California (2005)
- Wikis in Teaching and Assessment - The M/Cyclopedia Project (Axel Bruns, Sal Humphreys)
- One-to-one technology-enhanced learning - An opportunity for global research collaboration (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) (2006)
- Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives - A Research Synthesis (William R. Penuel) (2006)
- Microlearning: Emerging Concepts, Practices and Technologies after e-Learning - Proceedings of Microlearning 2005. Learning & Working in New Media (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) (2006)
- International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 (2006)
- Situating CoWeb - A scholarship of application (Mark Guzdial, Jochen Rick) (2006)
- WikiSym 2006 (2006)
- Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal)
- Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) (2007)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- 17. The Interplay of Internal and External Scripts - A Distributed Cognition Perspective (Stefan Carmien, Ingo Kollar, Gerhard Fischer, Frank Fischer)
- The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) (2008)
- A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) (2008)
- Mobile Technology for Children - Designing for Interaction and Learning (Allison Druin) (2009)
- 1. How Mobile Technologies Are Changing the Way Children Learn (Yvonne Rogers, Sara Price)
- CSCL 2009 (2009)
- Over-computing CSCL Macro scripts? - gaining flexibility by using WikiPlus instead of specialized tools for authoring macro scripts (Beat Döbeli Honegger, Michele Notari)
- Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments (Murat Perit Cakir, Gerry Stahl)
- From Handheld Collaborative Tool to Effective Classroom Module - Embedding CSCL in a Broader Design Framework (Jeremy Roschelle, Ken Rafanan, Gucci Estrella, Miguel Nussbaum, Susana Claro)
- Wikis to support the «collaborative» part of collaborative learning (Jóhann Ari Lárusson, Richard Alterman) (2009)
- Are Wikis and Weblogs an Appropriate Approach to Foster Collaboration, Reflection and Students’ Motivation? (Mathias Krebs, Christian Schmidt, Michael Henninger, Matthias Ludwig, Wolfgang Müller) (2010)
- Wikis: what students do and do not do when writing collaboratively (Hagit Meishar-Tal, Paul Gorsky) (2010)
- Lernplattformen in Schulen - Ansätze für E-Learning und Blended Learning in Präsenzklassen (Dominik Petko) (2010)
- A Pedagogical Framework for Mobile Learning - Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types (Yeonjeong Park) (2011)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Interacting and learning together - Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use (Maya Israel, Andrew Moshirnia) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- Digital Didactical Designs - Teaching and Learning in CrossActionSpaces (Isa Jahnke) (2015)
- 3. Dynamics of Roles in Crossactionspaces - Enabler and Hinderer
- Development and Evaluation of Concepts and Tools to Reinforce Gender Equality by Engaging Female Teenagers in Coding (Bernadette Spieler) (2018)
Co-zitierte Bücher
What we know about CSCL and implementing it in higher education
(Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)Volltext dieses Dokuments
A walk on the WILD side: Artikel als Volltext (: , 120 kByte; : 2021-03-21) | |
A walk on the WILD side: Article as Preprint (: , 120 kByte; : 2021-03-20) | |
Computer Support for Collaborative Learning: Gesamtes Buch als Volltext (: , 9503 kByte) | |
Collaborative Learning at Low Cost: Artikel als Volltext (: , 239 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Computer Support for Collaborative Learning | E | - | - | 1 | 2002 | 0805844430 | |||||
Computer Support for Collaborative Learning | E | - | - | 0 | 0805850996 |
Beat und diese Konferenz-Proceedings
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er diese Konferenz-Proceedings ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).