/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The importance of students' attention to program state

a case study of debugging behavior
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 127 bis 134), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

To develop a model of students' debugging processes, I conducted a qualitative analysis of young students engaged in debugging computer programs they had written in the programming language Scratch. I present a microgenetic analysis that tracks how one student's attention to elements of computer program state shifted during his debugging process. I present evidence that this student had relevant domain knowledge and claim that his changing attention within the problem, and not his domain knowledge, mediated his debugging process. I hypothesize that a key competence in debugging is learning to identify what elements of program state are important to pay attention to and that this attention, and not only domain knowledge, mediates the debugging process. This hypothesis is consistent with a model of physics reasoning and learning from the Knowledge in Pieces theoretical framework and in this research I build upon education research outside of computer science. The case study analyzes the debugging process of a student entering the sixth grade, but I document an isomorphic case from a pair of college students to show that this pattern extends beyond this age.

Von Colleen M. Lewis im Konferenz-Band ICER 2012 im Text The importance of students' attention to program state (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mordechai Ben-Ari, Benedict du Boulay, Marja Kuittinen, Colleen M. Lewis, John Monk, Tim O'Shea, Jorma Sajaniemi, Elliot Soloway, Jim Spohrer, Taina Tikansalo

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, notional machine, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local  Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 10, 11, 12, 1, 9, 1, 4, 13, 1, 3, 2, 762477482
2005 Computer Science Education 1/20051, 6, 1, 8, 2, 11, 1, 3, 5, 3, 3, 6786355
2007 ICER 2007 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 6, 5, 7, 4, 10, 1, 2, 1, 3, 1, 436524430
2009 SIGCSE 2010 (Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman, Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker) 7, 19, 11, 1, 15, 1, 4, 4, 1, 3, 2, 5333615423
2011 Computer Science Education 2/20111, 9, 9, 8, 5, 11, 1, 5, 1, 3, 1, 76397421
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1981 local  The black box inside the glass box (Benedict du Boulay, Tim O'Shea, John Monk) 7, 4, 11, 5, 11, 3, 6, 11, 4, 3, 1, 420144697
1998 local web  Constructivism in Computer Science Education (Mordechai Ben-Ari) 10, 9, 14, 3, 16, 2, 5, 5, 3, 3, 2, 423274510
2005 local web  An Experiment on Using Roles of Variables in Teaching Introductory Programming (Jorma Sajaniemi, Marja Kuittinen) 4300
2007 local web  A study of the development of students' visualizations of program state during an elementary object-oriented programming course (Jorma Sajaniemi, Marja Kuittinen, Taina Tikansalo) 1, 6, 1, 7, 5, 3, 1, 4, 4, 4, 2, 3143191
2010 local web  How programming environment shapes perception, learning and goals (Colleen M. Lewis) 6, 3, 10, 2, 13, 1, 7, 9, 1, 4, 5, 520105376
2011 local web  Is pair programming more effective than other forms of collaboration for young students? (Colleen M. Lewis) 7, 2, 13, 2, 8, 3, 5, 7, 1, 5, 1, 63196499

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The importance of students' attention to program state: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 548 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.