/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn

Chen-Chung Liu
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationContemporary educators have been advocating that teaching and learning in schools should go beyond knowledge acquisition. A critical challenge is how to help students learn like expert creators who constantly display active engagement and personal autonomy and who are keen to collaborate with others. Recently, construction-to-learn activities have received even more attention than before. The maker movement is occurring in many educational settings. However, the setup of makerspaces does not necessarily guarantee a positive impact on students’ learning. Too much emphasis on the hardware tools may blur the educational focus and the merits of maker activities. This article summarizes and presents studies related to construction-to-learn activities that support students in their learning as creators. It revisits the key design principles of learning systems based on the needs of student makers: “supporting students to express their imagination,” “facilitating endless remixing,” and “low-threshold/high-ceiling.” Design examples and research findings will be presented based on a series of studies in the field. These can shed light on the design of maker activities that can continuously engage students in construction-to-learn activities.
Von Chen-Chung Liu im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Quinn Burke , Richard E. Clark , Yasmin B. Kafai , Andrés Monroy-Hernández , Mitchel Resnick , Alan Shaw , Ben Shneiderman

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Hardwarehardware , maker movementmaker movement , Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996   Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 6, 7, 13, 2, 1, 4, 12, 2, 8, 5, 3, 2 51 54 2 1328
2017 local web  Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Peter J. Rich, Charles B. Hodges) 5, 14, 3, 2, 1, 6, 9, 3, 7, 6, 4, 6 22 200 6 584
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local web  Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 4, 6, 8, 4, 1, 7, 3, 6, 8, 8, 12 22 8 12 483
1996 Social Constructionism and the Inner City (Alan Shaw) 2, 2, 1, 5, 6, 5, 2, 3, 2, 5, 1, 3 4 0 3 272
2000 local web  Creating Creativity (Ben Shneiderman) 7, 6, 4, 1, 2, 2, 13, 2, 5, 7, 4, 2 4 26 2 1236
2008 local  Empowering kids to create and share programmable media (Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick) 1, 4, 7, 4, 2, 1, 4, 3, 1, 3, 4, 1 5 7 1 511
2017 local web  Computational Participation (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 10, 15, 2, 1, 2, 3, 6, 2, 4, 6, 10, 2 4 27 2 538

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Toward Creator-Based Learning: Designs That Help Student Makers Learn: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 383 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.