/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Engagement Taxonomy for Introductory Programming Tools

Failing to Tackle the Problems of Comprehension
Tomas Šiaulys
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingA large number of introductory programming environments for K-12 education have become widely used across the world. One of the main ideas behind these environments is introducing basic programming concepts more effectively by incorporating different visualization strategies. There have been attempts to classify introductory programming tools, however, certain critical aspects have not yet been discussed within the existing classifications, especially those related to user engagement in the programming environment. In this paper we introduce an engagement taxonomy for introductory programming tools (ETIP) built on a concept of engagement taxonomy for software visualization and previous classifications of programming learning tools. The new taxonomy is then used to inclusively review introductory programming environments for secondary education used today with a focus on user engagement in a learning environment. Our review illustrates how majority of introductory programming tools do not fully explore the ways visualizations could help with tackling the problems of beginner programming comprehension. There is still a lack of knowledge about the importance of the level of engagement in visual introductory programming tools and the suggested taxonomy could be used for future research of computer science education.
Von Tomas Šiaulys im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking im Text Engagement Taxonomy for Introductory Programming Tools (2020)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Amjad AlTadmri , Tim Bell , Ivica Boljat , Neil C. C. Brown , Caitlin Duncan , Caitlin Kelleher , Monika Mladenović , Seymour Papert , Randy Pausch , Steve Tanimoto , Žana Žanko

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes , greenfootgreenfoot , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts , ScratchJr , turtle graphics , Visualisierungvisualization
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6, 5 3324755844
2014 ICER 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) 4, 8, 3, 6, 2, 1, 7, 3, 4, 8, 10, 3 421673620
2014 WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 4, 1, 1, 4, 1, 4, 5, 1, 9, 20, 2, 3 662543799
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level (Monika Mladenović, Ivica Boljat, Žana Žanko) 13, 1, 3, 3, 2, 3, 1, 7, 4, 3, 2, 2 2242338
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 6, 15, 4, 1, 4, 4, 3, 7, 9, 1, 1 49171686
2014 local web  Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) 3, 10, 2, 4, 2, 8, 2, 2, 10, 13, 1, 2 18452544
2014 local web  Investigating novice programming mistakes (Neil C. C. Brown, Amjad AlTadmri) 1, 1, 6, 2, 3, 3, 3, 3, 4, 8, 6, 3 1243264

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.