/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level

Monika Mladenović, Ivica Boljat, Žana Žanko
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Novice programmers are facing many difficulties while learning to program. Most studies about misconceptions in programming are conducted at the undergraduate level, yet there is a lack of studies at the elementary school (K-12) level, reasonably because computer science neither programming are regularly still not the part of elementary school curricula’s. Are the misconceptions about loops at elementary school level equal to those at the undergraduate level? Can we “prevent” the misconceptions by using the different pedagogical approach, visual programming language and shifting the programming context toward game programming? In this paper, we tried to answer these questions. We conducted the student misconceptions research on one of the fundamental programming concepts – the loop. The research is conducted in the classroom settings among 207 elementary school students. Students were learning to program in three programming languages: Scratch, Logo and Python. In this paper, we present the results of this research.
Von Monika Mladenović, Ivica Boljat, Žana Žanko im Text Comparing loops misconceptions in block-based and text-based programming languages at the K-12 level

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial, Caitlin Kelleher, Brad Myers, Seymour Papert, Randy Pausch, Marc Prensky, Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree, Sherry Turkle

Aussagen
KB IB clear
Blockbasierte Sprachen erleichtern den Einstieg ins Programmierenblock programming interfaces improve novice programming performance
Programmieren ist schwierig

Begriffe
KB IB clear
Fehlvorstellungen / misconceptions, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Informatikcomputer science, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Programmierenprogramming, Programmieren für KinderProgramming for kids, Programmierkonzepteprogramming concepts, Programmiersprachenprogramming languages, Python, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local secure web Mindstorms (Seymour Papert) 21, 30, 25, 19, 30, 35, 39, 35, 23, 22, 28, 2623345265346
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 5, 2, 6, 7, 14, 18, 21, 9, 16, 10, 24, 1110444111232
1993  local secure Revolution des Lernens (Seymour Papert) 19, 12, 26, 16, 25, 46, 29, 29, 24, 28, 26, 4580176458132
2003Computer Science Education 2/20038, 12, 8, 1, 7, 3, 5, 3, 8, 2, 5, 1118911181
2004Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) 1, 2, 3, 2, 8, 6, 6, 4, 6, 3, 16, 315413205
2011  local secure The Digital Divide (Mark Bauerlein) 15, 22, 15, 6, 27, 56, 11, 15, 13, 14, 20, 1315840131898
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web Does Easy Do It? (Seymour Papert) 9100
1989 local secure web Taxonomies of Visual Programming and Program Visualization (Brad Myers) 1, 3, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 5, 2, 2, 237275
1990 local secure web Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 2, 3, 4, 3, 6, 12, 18, 6, 10, 8, 11, 11302411328
2001 local secure web Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 166, 179, 308, 358, 284, 133, 50, 11, 12, 19, 37, 141229144106
2003 local secure web Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 15500
2004 local secure web Programming Environments for Novices (Mark Guzdial) 2, 3, 4, 2, 3, 3, 3, 5, 6, 3, 14, 310403173
2005 local secure web Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 2, 1, 4, 2, 6, 6, 9, 1, 9, 1, 11, 633176440

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.