Perceived quality of educational technology mattersA Secondary Analysis of Students' ICT Use, ICT-Related Attitudes, and PISA 2012 Test Scores
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
In large-scale international assessments such as the Programme for International Student Assessment (PISA), the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS), or the Progress in International Reading Study (PISA), research has struggled to find positive associations between the frequency of educational technology use in schools and student achievement. While computer use at home showed a tendency for positive correlations with test scores, computer use in schools did not. Following a different approach, the study reanalyzes PISA 2012 data by combining frequency of use and positive perceptions with regard to educational technology as predictors for student test scores. When controlling for influential sociodemographic factors, results indicate that positive attitudes toward educational technology are associated with higher test scores in the large majority of countries. As positive attitudes are likely to be a result of positive experiences, it seems reasonable to conclude that it might be quality instead of quantity of educational technology use that matters.
Von Dominik Petko, Andrea Cantieni, Doreen Prasse im Text Perceived quality of educational technology matters (2016) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Ainley , Anja Balanskat , Roger Blamire , Sigrid Blömeke , Wilfried Bos , Larry Cuban , Laura Enger , Julian Fraillon , Tim Friedman , Thomas Fuchs , Eveline Gebhardt , Julia Gerick , John Hattie , Stella Kefala , Olaf Köller , Luman Liu , Ramona Lorenz , Thomas F. Luschei , Martina Meelissen , Microsoft , Dominik Petko , Doreen Prasse , S. Rockman , Nicky Rogge , Heike Schaumburg , Wolfram Schulz , Dara Searle , Christoph Selter , Maxim Skryabin , Karin Tschackert , Heike Wendt , Harold Wenglinsky , Kristof De Witte , Ludger Wößmann , JingJing Zhang , Danhui Zhang | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Warum ICT in der Schule?Why ICT in schools? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | item response theory , PISA 2012 , PISA-StudienPISA studies , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
Zeitleiste
5 Erwähnungen
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Digitale Medien an Berufsfachschulen - Wo steht die Schweiz? (Mirjam Pfister, Roland Stähli) (2019)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (Doreen Prasse, Susanne Stern, Glena Iten, Stephanie Schwab Cammarano, Franziska Aeschlimann) (2023)
- PISA 2022 - Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland (Doris Lewalter, Jennifer Diedrich, Frank Goldhammer, Olaf Köller, Kristina Reiss) (2023)
- Digitalisierungsbezogene Lerngelegenheiten und -aktivitäten in Schule und Freizeit (Doris Lewalter, Tamara Kastorff, Stephanie Moser)
Volltext dieses Dokuments
Perceived quality of educational technology matters: Artikel als Volltext (: , 208 kByte; : 2021-03-21) | |
Perceived quality of educational technology matters: Artikel als Volltext (: , 208 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.