Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article reviews the literature concerning the introduction of interactive whiteboards
(IWBs) in educational settings. It identifies common themes to emerge from a burgeoning
and diverse literature, which includes reports and summaries available on the Internet. Although
the literature reviewed is overwhelmingly positive about the impact and the potential
of IWBs, it is primarily based on the views of teachers and pupils. There is insufficient
evidence to identify the actual impact of such technologies upon learning either in terms of
classroom interaction or upon attainment and achievement. This article examines this issue
in light of varying conceptions of interactivity and research into the effects of learning with
verbal and visual information.
Von Heather J. Smith, Steve Higgins, Kate Wall, Jen Miller im Text Interactive whiteboards: boon or bandwagon? (2005) This article reviews the literature about the introduction of interactive whiteboards (IWBs) as a pedagogical tool in educational settings, particularly use by teachers in schools. The review was undertaken as part of a research project funded by the Primary National Strategy to evaluate its ‘Embedding ICT in the Literacy and Numeracy strategies’ pilot project. This project investigated the impact of the use of IWBs for literacy and mathematics in Years 5 and 6 of the primary school (pupils aged 9–11 years) between 2003 and 2004. In particular, the evaluation looked to identify any impact on classroom interaction, on teachers’ perceptions and on pupils’ attainment, progress and attitudes. This review therefore concentrates on the evidence available in these areas.
Von Heather J. Smith, Steve Higgins, Kate Wall, Jen Miller im Text Interactive whiteboards: boon or bandwagon? (2005) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- The Interactive Whiteboards, Pedagogy and Pupil Performance Evaluation - An Evaluation of the Schools Whiteboard Expansion (SWE) Project: London Challenge (Gemma Moss, Carey Jewitt, Ros Levaãiç, Vicky Armstrong, Alejandra Cardini, Frances Castle) (2007)
- Handbook of Research on Web 2.0 and Second Language Learning (Michael Thomas) (2008)
- Interactive Whiteboards in the Web 2.0 Classroom (David Miller, Derek Glover)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- 9. Interaktive Whiteboards im Grundschulunterricht - Didaktische Herausforderungen für die Nutzung digitaler Tafeln bei der Gestaltung von Lernumgebungen in der Primarstufe (Thomas Irion)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 50. Körperliche Bewegung in der Bildungstechnologie (Martina Lucht)
Volltext dieses Dokuments
Interactive whiteboards: boon or bandwagon?: Artikel als Volltext (: , 118 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2014-12-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.